S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

måndag 22 augusti 2011

Lite bilder från min trädgård och lite annat


Det blev en hel del lök. Äter lök nästan varje dag tillsammans med tomater.
Vindruvorna börjar så smått att mogna. Snart är det skörde dax för morötter rödbeter majs purjolök,mm. Potatis böner,ärtor och gurkor med flera bär är skördade och finns nu i frysen. Dock ej potatisen som är upp ätna och smakade mycket gott.
Lite bilder bland många fler som vi har i vår trädgård. Idag ska jag på en ny extra röntgen och på onsdag bär det av till Lund. Vet så mycket att den operation som ska göras på torsdag är en bedömning om tumören är godartad eller om den har sprides till vävnaderna ,om den är godartad kommer det att bli en ny operation för att ta bort men har det gått ut i vävnaden så blir det strålning. Mitt hopp är att den är godartad.Har inte direkt ont men mår inte så bra att veta att det finns något elakt i kroppen. Egentligen skulle jag börjat arbeta idag men jag har tagit kompledig till en början. Åter kommer med mera bilder från trädgården och hur det blir när jag orkar skriva igen!








22 kommentarer:

  1. Tack, vad roligt att du tycker det ;) Delar gärna med mig saker om jag kan, att hjälpa andra medmänniskor är något jag gillar att göra! kramar

    SvaraRadera
  2. Godmorgon.Idag regn och tvätta ,perfekt tvätt väder.Igår var vi i Karlsborg kollade på fästningen och GötaKanal.På e.m for pappa hem,blev så tyst.Ha en skön dag.kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket ätbart du har i din trädgård.. Hoppas att det ska gå bra i Lund. Var sitter tumören? du behöver inte svara om du inte vill...Det var fint väder att komma ut i! Det är ju vi anhöraiga som mår sämst! ..Ha en bra dag! ♥Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad gott det ser ut och speciellt vindruvorna :) Kram

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket gott och fint du har hos dig,finns det nåt underbarare än egen odlat?
    Jag ska tänka på dig och nu hoppas vi att den är godartad tumören. Förstår att du mår dåligt av allt detta. Men man måste ändå tro på det bästa,
    Varma kramar vännen♥

    SvaraRadera
  6. Fina bilder, kul med vindruvor! =)
    Har lämnat mina tomatplantor eller två av dem hos mamma som har mer sol på balkongen och nu hade en tomat äntligen mognat! =)
    Hoppas du får en fin måndag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  7. Många fina bilder från din trädgård,du har mycket gott där ser jag..Håller en tumme att du får ett bra besked från sjukhuset..Dragningen är avklarad vinnare blev nr 48 Gilla i Hälsingborg. Haé Kram.

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna för det bästa!!!!!
    Mycket vackra bilder, och vindruvor!!!!

    SvaraRadera
  9. Det är klart att det är godartat. Jag håller ju tummarna så att dom vitnar! :)
    Vilken fantastisk skörd du har fått. Nåja fått och fått - du har lagt ner en massa jobb också. Gröna fingrar är bara förnamnet! Bamsekramar!

    SvaraRadera
  10. Oj så mycket gott du odlat fram! Rena lantbruket du har där!
    Då får vi vänta och se...ingen idé att grubbla för mycket innan du vet, fast visst förstår jag din oro! kram

    SvaraRadera
  11. Bosse hälsar så gott och tackar för gratulationen! Kramiz

    SvaraRadera
  12. Så mycket gosaker du har i din trädgård. Härliga bilder. Önskar dej ett stort lycka till vännen så hoppas vi på det bästa. Ha det gott.
    Kramen

    SvaraRadera
  13. Hos Dig ska man palla grönsaker och inte äpplen, ser jag på bilderna!
    :)

    SvaraRadera
  14. God morgon! Ja vi hade en härlig dag med Kjells släkt! Det är väl idag du ska till Lund?? Lycka till!! Ha en bra dag.Kram!

    SvaraRadera
  15. Hej! Vad fint och vilken ordning du har i din trädgård. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  16. härligt ni skördar mycket nu, håller alla tummarna för dig nu, förstår att ni inte mår så bra innan ni vet, men skulle det vara negativt, så är dom så duktiga i dag, dom allra flesta blir friska, så vi håller alla tummarna för dig nu, kramar biggan

    SvaraRadera
  17. Tänker på dig i mogon och önskar lycka till med operationen,
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  18. Det är så härligt & gott att kunna så sina egna grönsaker & frukt..
    & samma gör jag...En sallad på tomat & lök e mumsigt..
    Kramen

    SvaraRadera
  19. Tack för rösten, mannen blir glad här och få se alla goa röster. Kram

    SvaraRadera
  20. Godmorgon Eva! Det låter väldigt oroväckande...Jag tänker på dig! Kramar om dig!!!

    SvaraRadera
  21. Hej jag heter Joanna är är 23 år.
    När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
    Så besök gärna min blogg:)
    kram

    SvaraRadera
  22. Tack för du kom ihåg mig.Ha en skön dag.kram

    SvaraRadera