S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 28 augusti 2011

Strålning


Vi hade två jobbiga dagar på sjukhuset i Lund den 24 och 25 aug. Första dagen började med MR undersökning,därefter gick vid till avd 49 på kvinnokliniken där träffade vi personal som vi hade samtal med. Men vi skulle träffa även läkare och narkosläkare. Vilket blev en lång väntan. När vi pratat med dem fick vi veta att de ej hade någon sängplats till mig utan erbjöd mig att stanna på patienthotelet men de vill jag inte. Så vi åkte till dottern i Malmö. På morgonen klockan sex körde svärsonen oss tillbaka till sjukhuset. Blev inlagd och väntade på Palpation. Och efter detta så fick vi veta att tumören var så stor att opera bort skulle göra mer skada på andra organ. Utan det kommer att bli strålning varje vardag i sju veckor. Även cellgift kommer att ges men inte i början. Det kommer att bli ca om tre veckor ev tidigare.Jag kommer att vara kvar i veckan.Men det som är så jobbigt just nu är inte det onda utan man har svårt att sova och mår inte så värst bra för man tänker mycket på det både jag och min man. I morgon måndag måste jag tillbaka till jobbet för än så länge räknas detta inte som sjukskrivning,bara när behandligen börjar.

22 kommentarer:

  1. Sänder en tanke,,väntan är jobbig..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det upptar dina tankar hela tiden,och att du inte mår bra,varken fysiskt eller psykiskt. Även svårt att jobba kan jag tänka mig.Men du får göra så gott det går.
    Vi är här alla bloggvänner och stöttar dig genom våra tankar,
    Ta hand om dig...
    Massor av varma kramar♥♥

    SvaraRadera
  3. Det är ju sant, att vi har olika smaker, olika åsikter, tankar, utseendet gör oss alla unika. Jag älskar det ;)

    SvaraRadera
  4. förstår att det är jätte jobbigt nu eva, vi stöttar allt vi kan, och är det något du vill eller bara prata så vet du var jag finns, vi finns alltid för dig, så har du ju din goa familj med, som stöttar dig, det är värt mycket, och du ska se att allt kommer gå bra, men allting tar ju sin tid, massa kramar från oss allihopa biggan

    SvaraRadera
  5. Vännen, vad jobbigt för dig, men efter regn kommer solsken. Jag skickar en massa kramar och håller mina tummar så hårt jag kan! Många varma kramar från oss i Göteborg.

    SvaraRadera
  6. Förstår hur jobbigt ni har det just nu.Att vänta måste vara jobbigt.Hoppas att strålningen ger bra resultat och att du kommer att må bra av den.Tänker på dej och önskar att kunde hjälpa dej .. Massor av kramar till dej!

    SvaraRadera
  7. Jobbigt med all väntan, hoppas det ska gå bra när behandligen börjar, du finns i mina tankar!
    Massor med kramar, Elenor

    SvaraRadera
  8. Förstår att detta blev en chock för dig! Läkarna är skickliga idag och strålning brukar ge bra resultat...Denna evinnerliga vänta på allt gör det ju extra jobbigt för dig. kramar om dig!!

    SvaraRadera
  9. Gomorron vännen. förstår att du har en jobbig tid att genomgå nu. Tänker på dej och finns här för dej. Önskar dej all lycka till. Ha det gott.
    Styrkekramar

    SvaraRadera
  10. Skickar kramar och enregi till dig :)

    SvaraRadera
  11. Vad tråkigt att du inte är piggelin Syren. Hoppas ändå att du kan göra det bästa av situationen. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  12. gomorron vännen. tittar in med en stor kram.
    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  13. Vad har du då fått för tumör.Tråkiga nyheter du skriver.Men om du är stark så klara du dig.kram

    SvaraRadera
  14. Men ojoj vännen,att det blev så med dig,det var väldigt tråkigt att få veta.Tusen kramar och krya på dig till dig från Bitte.

    SvaraRadera
  15. Godmorgon i stugan Eva, denna kalla onsdag. Här har vi bara 8 grader just nu...Kramiz

    SvaraRadera
  16. hoppas det går bra att jobba, förstår att det inte är roligt att göra det, men kanske bra, skingra tankarna lite, tänker mycket på dig kramar biggan

    SvaraRadera
  17. Det var verkligen tråkigt. Sänder en tanke..

    SvaraRadera
  18. Det är allt tur att du har alla blommor att skingra tankarna med. Det kommer säkert att gå bra men inte är det så roligt att gå till sjukhuset.
    Kram från MICKAN.

    SvaraRadera
  19. Nästan rätt Eva, de var i alla fall på paddan i Göteborg! Kramiz

    SvaraRadera
  20. Svar: Tack för informationen om Frilandshibiscus... Ta väl hand om dig! ♥ Kramar

    SvaraRadera