S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

torsdag 13 februari 2014

Gammalt och Nytt hälsotips.

.Vädret Kristianstad

Ät lite. Drick vatten. Roligt sällskap. Sömn om natten. Käckt arbete. Lägligt bo. Stillhet någon stund på dagen det är lagen för min hälsa och min ro.
Gurknytt. från Life & style.
Dags att slå hål på myten om att gurka inte innerhåller några nyttigheter utan bara vatten.Det har visat sig i flera undersökningar att gurka lindrar halsbränna och hjälper kroppen att rensa och föra ut restavfall ur kroppen. Regelbundet intag av gurka kan även minska njursten. Dessutom innerhåller gurka viktiga vitaminer som A,B och C och faktiskt även kalium som har positiv effekt på hjärta och kärl.

20 kommentarer:

  1. Här har det varit +grader nu några dagar,,snön är väck,är bara solen som saknas..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Åå brukar du också odla gurka ? :D

    SvaraRadera
  3. Gurka är dessutom väldigt gott - inte alla nyttigheter som är det :-)

    SvaraRadera
  4. SVar: Härligt! Glöm inte anmäla dig inne hos Kaffehörnan också så din kommentar räknas! :)

    SvaraRadera
  5. Man är aldrig för gammal för att lära sig något nytt! Kram !

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att gurka är underskattad. Jag gillar gurka! Jag gillar dina härliga blombilder också :) Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar gurka skär stora bitar och äter. Visste inte att den innehöll så mycket nyttigt.
    Då kan man göra gurkhjärtan i morron.
    Jag har tänkt göra pizza i morron inga runda utan hjärtan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Spännande att höra, jag äter gärna gurka, det är gott! =)
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  9. det var många nyttigheter det :) det visste jag faktiskt inte
    en fin
    ALLA HJÄRTANS DAG
    till dig
    kramar

    SvaraRadera
  10. Ja..Bella är förståndig! ♥Kram!

    SvaraRadera
  11. Bra inlägg :)

    Glad alla hjärtans dag önskar jag dig

    SvaraRadera
  12. Det låter bra. Äter ofta gurka men tyvärr gillar det ännu mer som konserverad smörgåsgurka :)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Och gott är det också. Helst egenodlande :)
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Dessutom är det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hörs bra det för jag gillar gurka! Kramiz

    SvaraRadera
  16. Gurka är riktigt mumsigt! Vilken tur att det är nyttigt! ;) Kramar

    SvaraRadera
  17. Tänk att de finns så mycket nyttigt med gurka.... De känns som bara vatten :D

    SvaraRadera
  18. Morron ! Här äter vi Ättiksgurka saltgurka smörgåsgurka ja alla sorters gurka för det är en nyttig och god grönsak. Ha det bra !

    SvaraRadera
  19. Läste oxå detta i en tidning och blev lite snopen. För jag har oxå hört att gurka var farligt för de som har besvär med gallan och att det inte är något nyttigt i den. Men nu visar det sig att det inte är så. Bra, för nu kommer jag fortsätta att gnaga på gurkor.
    Hej svejs.

    SvaraRadera
  20. Kväller..Tackar och Bockar,för ditt Grattis,,nu bygger jag en ny årsring..Haé Kram.

    SvaraRadera