S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

måndag 19 augusti 2013

Lite bilder från vårt besök hos dotter med familj!

Vädret Kristianstad

Var hemma hos dottern då åkte vi till Emporia.Skandinaviens största köpcentrum med ca 200 butiker och restauranger.Vi besökte bara en butik. Men vi åkte upp till ett öppet takplan på ca 27000 kvadratmeter.Några bilder från takplan.För större bild tryck på bilden så ser ni den bättre.

Dagen efter åkte vi till Katrinetorp för att titta på antik och kuriosa samt bilutställning.
Det var mycket folk både ute och inne i tältet samt otroligt många saker.Fast det var ganska dyrt så det blev inga köp.Det fanns några saker jag själv har.
En sådan husvagn lånade vi 1975 då vi campade på Öland. Dottern var ca 4 mån. På bilden ovan står dottern med sin son.
På bilutställningen fanns massor av bilar Maja Tina Filip gillade att kolla på dem.
En trevlig helg i början av augusti.


27 kommentarer:

  1. Hej du,,Då säger vi Grattis till din son..
    Då hade du några Snoozdagar med barnbarnen,kan jag tro..Jag har sol,men det blåser som 17:on.Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja jag hade en kul Snoozhelg i Vreta,,Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilka trevliga bilder! Tack för dom! Kram

    SvaraRadera
  4. Trevlig dag ni hade tillsammans.Det är inte jag som spelar trummor.Det är sonen Ola. Bra med ungdomar som kör föesiktigt.. Kram!

    SvaraRadera
  5. Mysigt med utflykter. Jätteroligt när barn och barnbarn följer med. Nu kommer hösten smygande sakta men säkert! Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och vilken bra utsikt ni fick! Marknaden och mässan såg trevlig ut! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  7. Vad trevligt ni hade,och härliga bilder du delar med dig av. Den där husvagnen är en riktig klassiker, en sån lånade vi för många år sen**
    Kram vännen*

    SvaraRadera
  8. Härligt med lite nostalgi :-)

    sv: Nope, ingen jorden-runt-resa. Men väl USA runt :-)

    SvaraRadera
  9. Ser att ni hade trevligt tillsammans och vädret ser ut att ha varit helt perfekt! Så fint du har gjort här inne! Kramiz

    SvaraRadera
  10. Ser ut som du hade det riktigt trevligt.
    Jag var på Emporia i somras :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder, så kul att få umgås tillsammans. Kram

    SvaraRadera
  12. vilket magnifikt köpcenter, går det verkligen ihop, jag menar, finns det kundunderlag till det
    det är roligt att bara titta också, man behöver ju inte köpa
    en fin helg
    kramar

    SvaraRadera
  13. Ojoj, vad härliga foton. Ni ser uta att ha haft det väldans mysigt.
    Kuriosa är alltid roligt.
    Husvagn har jag provat en gång i tiden, men...det var inget för mig. Klart att det var mysigt, problemet var bara att hålla på att köra omkring husvagnen..
    Sköt om dig, tjejjen.
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Verkar mysigt det där och många fina bilder.
    Om det är din man som står med barnen så är han väldigt lik min bror, ja det behöver ju inte vara din man han är lik honom ändå.
    Tack för din komemntar på mina rörliga bilder

    Kram

    SvaraRadera
  15. Hejhej

    Jag skickade till den du tipsade
    Hopas dom hör av sig

    SvaraRadera
  16. God morgon i stugan denna onsdag! Kramiz

    SvaraRadera
  17. Ser mysigt & härligt ut. :)
    sv: Tusen tack finaste du! Så himmelens glad jag blir.
    Kramar. ♥

    SvaraRadera
  18. Jättefina bilder du har i bloggen. Allt är så skönt och grönt. Den 31:a augusti så är det också bilutställning här i Lidköping, fast dom är nog inte så gamla som den du har på bilden. Det är 50 och 60 talare, amerikanska. Det är roadmasters i Lidköping som arrangerar det. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  19. Ser att ni hade en fin dag kul att se gamla saker.
    Fina foton.
    Ja du tjuvarna räds inget. Förr hade dom dille på att borra hål i tanken och sno bensin.
    Efter det tog dom bort träd och buskar så man kan se alla parkeringar vid vårat hus.
    Kram

    SvaraRadera
  20. morron ! Vilken trevlig tur med shopping och äventyr. Ha det bra !

    SvaraRadera
  21. Oj så många härliga bilder och villken fin dag!
    Spännande att se.
    Ha en jättefin söndag nu!
    kram.

    SvaraRadera
  22. Måste ha varit en underbar upplevelse att komma till ett sådant gigantiskt köpcenter. Jag blir avis.

    Sv: Ja Sassa är grym. Levererar 100 %.

    SvaraRadera
  23. Hej vännen. Här har varit lite körigt ett tag. Yngsta dottern har flyttat i väg till Frankrike. Hon var tvungen att fara lite tidigare än beräknat så jag har städat ut hennes lägenhet. Det gör ju lite ont i hjärtat , men det går nog över. Annars är allt bra här. Hoppas allt är bra med dej oxå. Härliga bilder du visar här. HA det bäst.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  24. Tack! jag skulle gärna vilja ha såna! Ja jag fick en bra dag!Jag har varit på Emporia men inte på taket. Kram!

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Gud så vacker banner!
    Fina kort!Och fin bakgrund.Kram,Inger

    SvaraRadera