S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

onsdag 9 januari 2013

Väcker tankar

Ta pauser med jämna mellanrum,inte 1 gång per vecka eller per år! Be om hjälp! Låt andra känna sig behövda och få eget ansvar! Berikande! Var ute i naturen,det ger återhämtning och kraft! Förlåt dig själv och andra för att det inte alltid blir som man tänkt sig! Driv dig inte så hårt utan visa dig själv respekt och ödmjukhet! Gör andningsövningar varje dag! Sov ordentligt! 7 – 8 per dygn. Dålig sömn fördubblar risken för utbrändhet och hjärt-kärlsjukdomar. Tänk på dagens höjdpunkter varje kväll. Byt bort Måste till Vill! Det ger mer glädje och kraft! Måste ger motstånd. Tag hand om dig så blir det så mycket bättre!

21 kommentarer:

  1. Mycket tänkvärda tankar... Tackar för tipsen..
    Man vet ju själv, men....man får upp ögonen mera när man läser det på detta sätt..
    ha en fin kväll..
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tackar,,men nu har jag stoppat undan den tomten.. Ha´e Bra Kram.

    SvaraRadera
  3. Kloka ord som du skriver!!!!Det är bra med skype man kan nå varandra på ett bra sätt trots stort avstånd.Skype kan man ha i dator eller smartfon Jag har i Ipaden också! Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina ord, försöker ta had om mig och inte göra en massa måsten, däremot så bör nog disken tas om hand snart! =)
    Ha en fin fortsättning på det nya året!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  5. Skönt att tillåta sig paus då och då, det försöker jag göra så ofta jag kan. Kram

    SvaraRadera
  6. Att ta god hand om sig är av stor betydelse!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Ja, så borde man givetvis göra, men det ena du vill och det andra du skall, var det budskap jag växte upp med och det jag lever med...inte enkelt att ändra sådant som har funnits med sen barnsben. Kramiz

    SvaraRadera
  8. Jo det är klart att det förutsätter ju att man är i Side 1 juni för att bara åka ner för festen då blir det dyrt...hehehe...Fast Side är en fin plats att vara på! Kramiz

    SvaraRadera
  9. Låter kanon det där!
    Ska tänka på det!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Låter underbart!
    sv: Nämen åh, så glad jag blir att du tycker det. Tack finaste du!
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

    SvaraRadera
  11. Kul att du kika in till mej.
    Tackar, att virka fungerar som medicin för mej.
    Jag har tänkt om för något år sen. Finns inga måsten för mej.
    Sömnen har blivit bättre för mej sen jag fick en cpap.
    Mycket tänkvärt du skrev
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det här inlägget borde sitta på många kylskåp för att läsas om och om igen! Kramar

    SvaraRadera
  13. Så sant och så svårt.... Men jag försöker allt jag kan :D
    Tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  14. Mycket tänkvärde ord. Jag tar med mig dom och ska försöka påminna mig om dom för jag känner mig väldigt träffad av dina ord.
    kramar =)

    SvaraRadera
  15. Bra och tänkvärda ord,man borde ha dom i minnet lite oftare..
    Ha det gott vännen
    Kramar♥

    SvaraRadera
  16. Hejsan Syren!
    Vackra ord och blommor!
    Jag trodde våren var på gång.För tidigt.
    Man får stå ut lite till.
    Kram,Inger

    SvaraRadera
  17. Yes! Men, så svårt att få till ...

    SvaraRadera
  18. Här har helgen varit kall med -20 grader ute. Vi har haft sol och det är ca 3-4 dm snö på backen. Ha det bra !

    SvaraRadera
  19. Godmorgon Eva! Inget att rekommendera, den ihärdiga franska förkylningen förstår jag...Vad jag inte förstår är att folk ska ut o sprida sin smitta till alla medmänniskor...Det är ju absolut inte medmänskligt! krya på dig vännen! kramiz

    SvaraRadera
  20. Jag skickar så mycket förfriskande jag kan till dig. Hoppas du känner dig bättre snart.

    SvaraRadera