S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

lördag 29 december 2012

Julen 2012.

Lillejulafton åkte vi till Malmö oj vilken snöstorm det blev.När dottern kom hem från jobbet åkte jag med dottern och svärsonen till Emporia för de skulle göra en del inköp. Det blev en hel del snö så då trodde jag att det skulle bli en vit julafton.Men när vi vaknade så regnade det och nästan all snö var borta.
Mina barnbarn väntade på att tomten skulle komma,de tyckte att de har väntat länge,men de fick vänta lite till.
För först blev det lite spel med morfar.
Julbordet är dukat och det blev lite av varje.Michaela har hjälpt till i köket.
Måste visa deras gran som jag tycker är så fin.
Dans kring granen hade vi också Jag fotade och svärsonen filmade så det är därför vi två inte är med.Fast mot slutet var jag också med på ett hörn.
Denna gång blev det en annan tomte än barnbarnen är vana vid.
Självklart att barnbarnen ville vara med på bild tillsamans med tomten.Alla barnbarnen blev glada för julklapparna.
Här sitter dottern med hela sin familj.
Samtliga bilder är klickbara! Gott Nytt 2013!

21 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha haft det mysigt!!!Tyvärr så glömmer jag ofta att ta kameran med.. Ha en bra kväll.Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej du,,ser att ni hade en fin Jul,om än snöfattig.Här är det + grader nu,blir nog halt om det fryser på i natt...
    Ja grunna vidare på rebusen du,tror den är ganska svår..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Så mysiga bilder från erat julfirande :) Kram och gott nytt år på dig!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på ett mysigt julfirande. Granen var jättefin,och tomten hade nagellack såg jag, en kvinnlig tomte var det..**
    Önskar er ett fint gott slut på detta året,och ett gott nytt på 2013**
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  5. Av bilderna att döma ser ni ut att haft en riktigt mysig jul.
    Jag håller med dig om att deras gran var fin.
    kramar =)

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig jul ni hade och mysig gran! =)
    Här snöar det för fullt idag och lär snöa ett bra tag nu!
    Hoppas du får en fin start på 2013!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  7. Vilken jättefin julafton och mycket trevligt hann ni med också! Det blev nog för mycket för mig att fara runt till alla barnen...Tror det är mycket bättre om vi kan samlas på ett ställe...Underbara bilder du har tagit och granen var fantastiskt fin! Mest förvånad blev jag at se tvillingarna så stora redan...tycker inte det är så länge sen bloggvärlden gick i väntans tider och vi gissade på både kön o datum! Ha en fin fortsättning Eva! kramiz

    SvaraRadera
  8. Ser ut som du hade en underbar jul.
    Synd bara att ni inte fick behålla snön.
    Men du...jag har så det räcker och blir över. vill di ha några meter? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Trevlig julfirande. Hade ni bott här uppe så hade den varit vit. Har massor kvar än, men det har regnat idag. Det har sjunkt undan en del. Ha ett gott 2013 nu. Kram på dej Eva.

    SvaraRadera
  10. Ser underbart ut! :)
    sv: Nämen åh, tusen tack finaste du! Så glad jag blir.
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

    SvaraRadera
  11. Jättefina foton. Tack för att jag får följa dig med dina underbara bilder.
    Så härligt att fira med de dina. Nästa år ska jag oxå fira med mina kids & barnbarn..
    Jag önskar dig ett riktigt gott slut & ett riktigt gott nytt år..
    Varma kramen

    SvaraRadera
  12. Vilken fin jul ni hade med nära och kära. Granen är en riktig Kalle Anka gran, som vi säger när den är jämn och fin! :) Kramar och ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar vi er!

    SvaraRadera
  13. Jag önskar dig ett gott nytt år.
    kramar =)

    SvaraRadera
  14. Önskar dig o de dina detsamma..GOTT NYTT ÅR..Kram.

    SvaraRadera
  15. Godmorgon och en riktigt god fortsättning på detta nya år! Kramiz

    SvaraRadera
  16. Ha ett gott 2013 båda två! kram!

    SvaraRadera
  17. Svaret kommer imorgon!!!Kram!

    SvaraRadera
  18. Skönt att helgerna är förbi så man kan fortsätta mot våren och värmen. Lilly har börjat jobba idag igen. Ha det bra !

    SvaraRadera