S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

onsdag 30 januari 2013

Resa i Europa.

Malmö den 11 januari 2013 klockan 10.00 åkte vi med Finnlies till Travemunde.Tillsammans med dotter svärson och tre barnbarn.Det tog ca 9 timmar.På båten blev det först frukost och för de som ville kunde gå ner och vila i hytten.Min man och jag kopplade av med lite öl.
Efter vila blev att gå och bada vilket var mycket uppskattat av barnbarnen.Vuxen basäng fanns men var avstängd.Middag blev det vid 18.00 tiden.Buffe så man kunde välja det som är godas,för min del tog jag lax. När vi kom fram till Travemunde vänta en lång resa genom Tyskland Schweiz Frankrike.Blev en del stopp för mat vila toabesök.
Äntligen är vi framme i Val Thorens i Frankrike. Vi tillbringade en vecka där.Det var mycket vackert och luften var så ren och fin,helt underbart,det gick ju så lätt att andas där.Det var mellan minus 17 till minus 27 grader,men det kändes absolut inte kallt.Min dotter och svärson skulle åka skidor så mycket de kunde.Barnbarnen gick skidskola mellan 9.00 .- 12.00 Min man och jag har lite egentid där vi utforskar platsen.Val Thorens ligger på en 2300 meter över havet.Tyvärr så var det lite jobbigt för min del med promenaderna efter som mina knä är trasiga. Många foto blev det ca 150. Några visar jag här. Om man trycker på bilderna ser ni dem bättre!
De tre sista bilderna tog jag från hotellet.En utsikt som heter duga.
Min man leker med Maja Tina och Filip.
Dottern Gunilla och svärsonen.
Maja Filip och Tina sista dagen i skidskolan.Alla tre kan åka skidor bra,Maja fick till och med följa med föräldrana i backen senare på eftermiddagen.
Här får Filip sitt medalj.
Tina får sin medalj.
Barnen fick varm chokladmjölk och vuxna fick chokladmjölk spetsat med sprit som jag tyvärr inte kan stava till och vädert var underbart.
Så här fint sov vi gott på väg hem till Malmö.Efter ha åkt 128 mil genom Europa.
Det var gott med frukosten som serverades klockan 10.00.Lite av resan till Val Thorens i Frankrike.Så här vill jag att vinter ska se ut i Skåne.Här hemma längtar man ju bara till våren.
m

31 kommentarer:

  1. Vad jättetrevligt de blev här
    Absolut får du vara med

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Härliga bilder från er resa och vilket fint väder ni har haft! =)
    Skönt att komma iväg lite!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig resa ni har gjort!!! Kanske dags för dej också att operera knäna???? Ofta är det fantasin som sätter stopp när man ska laga mat!! Ja nu har dom hittat bra smärtlindring till mej!! Kram!

    SvaraRadera
  4. åh vilka underbara bilder från er skidsemester, jag tycker speciellt om kvällsbilderna
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hej du,,Här har det småregnat stor del av dagen.+2-3 har det varit..
    Rackarns vad du hade många fina bilder,från alpveckan..Barn lär sig fort att åka skidor,,mina barnbarn gick skidskola förra vintern och Loke som snart blir 7 år,han är en hejare i backarna..Haé Kram.

    SvaraRadera
  6. Men oj, så härligt. Dina foton visar hur mysigt & trevligt Ni har haft det..
    Att resa är underbart roligt, tycker jag. men...tyvärr, har man råd så sällan..
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig resa ni har gjort,underbara bilder,och så mycket snö. Fint väder hade ni också. Här slaskar det bort och blir så smutsigt och blött. Det är synd, vinter ska det var fram till slutet av Februari, sen kan snön försvinna...
    Vilka vackra blombilder du har i headern,man blir riktigt glad av dom...
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  8. Väldigt många fina bilder! Underbart för de som gillar vinter o kyla, fast vackert är det med bilder på vintern! Säkert en härligt fin vecka, eländigt att du skulle bli sjuk. Kramiz

    SvaraRadera
  9. Wow, vilken resa.
    Otroligt vackert ställe ni hamnade på.
    Men nu är jag less på vintern. Vill ha vår NU!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig resa ni har gjort där, och alldeles underbara bilder. Kram

    SvaraRadera
  11. Kul att se alla fina foton från er resa.
    Här är det paraplyväder idag men ska ju bli kallare igen.
    Visst var overallen söt. Kikade på Hemmets Journals shop där kostade garnet till den 239 kronor. Finn säkert billigare att köpa på nätbutik.
    Ha eN bra dag
    Kramis från mej

    SvaraRadera
  12. Det är så otroligt vackert därnere. Nu har jag inte varit just där, men jag har bott i Schweiz! En fin resa ni gjorde, Härligt när hela familjen är samlad! Kramar

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig resa. Men jag bor ju i snöriket så inte längtar jag dit. Härliga bilder, Kram

    SvaraRadera
  14. Vad härligt det ser ut!Nu känns det som om jag oxå varit där ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  15. PS.Blev en konflikt stod det,men hoppas min kommentar kom fram!

    SvaraRadera
  16. Nog längtar man till våren, men den får inte komma i mars för då får vi ingen sommar! Härligt med blomsterresor också Eva! Jag skulle vilja åka till Holland på våren faktiskt! Kramiz

    SvaraRadera
  17. Morron! -3,6 grader på Morgonen. Fina bilder du visar ! Inget speciellt planerat för helgen så vi får ta dagen som den kommer. Ha det bra !

    SvaraRadera
  18. Val Thorens är ett urhärligt ställe, och finväder hade ni också ser jag, även om det var en anings kallt :-)

    SvaraRadera
  19. Åh va härligt!!!! Sitter själv och ser fram emot en resa till Barcelona i maj.... Men de är då de :D Just nu är de ju bara de bästa vintervädret, snö och yra en dag och sedan sol och stiltje en dag... Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Va härligt!!!!! HA en trevlig helg!

    SvaraRadera
  21. Ser underbart ut!
    sv: Himla glad jag blir, verkligen. Tusen tack vännen!
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
    Kram. ♥

    SvaraRadera
  22. Hej!Så glad jag blev i din blogg!Vackra blommor och andra bilder.Kram,Inger

    SvaraRadera
  23. Tack vännen för grattis hälsningen..
    Kramar♥

    SvaraRadera
  24. Vad härligt! Jag håller med, så ska vintern vara. Just nu är det faktiskt snö här i Borås, men rätt som det är så smälter den bort och så blir det regn och grått i stället. Nej, vintern ska vara vacker, vit, solig och kall! Vilken trevlig resa!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Tittar in hos dig och njuter av blommorna.Sitter med photoshop och har tagit rast.Usch så svårt de där med pixlar.Ha en trevlig helg!Blomma nu snart.Jag är trött på snön.Kram,Inger

    SvaraRadera
  26. Så härligt ni ser ut att ha haft p er resa. Jättefina bilder. Tänk om vi fick ha sån vinter. Ha det bäst.
    Kramen

    SvaraRadera
  27. Vad kul att återfinna din blogg! Tack för inbjudan!

    Ni ser ut att ha haft det gott under er resa :)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  28. Här har vi så mycket snö så det börjar att bli problem. Så nu får det gärna bli varmt så det smälter. Ha det bra !

    SvaraRadera
  29. Vilken vecka ni har haft.
    Tack för alla fina bilder du visar!

    SvaraRadera
  30. Godmorgon denna tisdag! Fryser gör jag i denna stund men än värre blir det väl att gå ut i dag med minusgrader och halv storm! kramiz

    SvaraRadera
  31. Det är så underbart vackert i Alperna :-)

    SvaraRadera