S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 7 juli 2013

Sommar.

Vädret Kristianstad

Min man och jag besökt lilla torg i Kristianstad.Här besöker vi La Cucina för att lyssna på Calle.
 
Det är olika artister som uppträder på olika ställen under tiden 5-13 juli.De flesta framträdande är på kvällarna.Staden blir lite mer levande under några sommardagar.Om vi ska in fler gånger har vi inte planerat för just nu.
Men en så här härlig sommardag är det ett måste att åka till Åhus.
Åhus hamn är det härligt att ta en promenad.Ett glas vatten är alltid gott när det är 28 grader varmt.Hans däremot valde ottoglass.

19 kommentarer:

  1. visst är det sommar, dina bilder riktigt lyser av sommar :)
    Sv: visst var det mycket han hade i sina fickor
    kramar

    SvaraRadera
  2. Fina och trevliga sommarbilder! Vilka vackra och färggranna blombilder! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hade nog valt både glass och vatten..Vi har haft solen hela dagen här Kram!

    SvaraRadera
  4. Så vackra sommriga bilder du bjuder på, nu har det verkligen blivit varma sköna sommardagar och kvällarna är ljuvliga..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  5. Visst blir det mer livat om det spelas i staden.
    Vilken båt som dom ska ro över atlanten med. Tänk om det blir storm. Då skulle inte jag vilja vara i den... hahaha :)

    Goa bilder du visar oss!

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut! Verkligen somrigt!
    Vet inte vilken knapp jag tryckte på för att göra den bilden, men den blev himla käck! Kramiz

    SvaraRadera
  7. Underbara varma sommar. Äntligen är den här.
    Härligt med små utflykter.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Härligt med hav när de är sommar! Havet är väl som fjällen :D

    SvaraRadera
  9. Trevligt med lite underhållning och fint väder gör det ännu bättre! =)
    Jag var i Ö-vik hos killen och lyssnade på Petra Marklund gratis igår, det var trevligt! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  10. Nu är det helt fantastiskt, man njuter så mycket man orkar. Jag hoppas det dröjer länge innan hösten knackar på! Kram

    SvaraRadera
  11. Så härligt ut!

    Fast jag tycker att det är godare med kallt vatten än med 28-gradigt... ;-)

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Så fint med blommor hos dig!Och trevliga utflykter.
    Du såg mig och lilla Artur?Vi var i en oas som heter Karlslund.Barnteater var där också.
    Kram,Inger

    SvaraRadera
  13. Härligt med lite extra liv & rörelse..
    Ja, vatten är den näst bästa drycken, efter.....Kaffet...
    hihihi
    Kramelikramen

    SvaraRadera
  14. Trevligt med en utflykt för dig och gubben ! Ha det bra !

    SvaraRadera
  15. Mysigt när man kan gå runt och lyssna på musik.
    Fina foton.
    Håller med vatten är bra törstsläckare, likaså kaffe.
    Hoppas mormor som beställt virkade sakerna av mej kan hålla sig och ge tösen det i augusti när hon fyller år.
    Ska fota allt och skicka neråt landet. Så nu ska det stickas babykläder istället beställning från ett av barnbarnen.
    Kram och ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
  16. Efter gårdagens kallfront kommer idag det underbara sommarvädret tillbaka! Solen är på väg upp på en underbart klarblå himmel! Kramiz

    SvaraRadera
  17. Härligt, det märker man även här i Borås att staden lever upp en massa på våra torsdagskvällar på stora torget. Kram

    SvaraRadera
  18. Så varmt det är hos dig. Jag läste i aftonbladet igår att sommaren kommer bli lång. Hoppas det, och att det blir varmare här i söder så man känner sedan att nu har det varit riktig sommar. Efter en lång kall vinter så behöver man få så många solvitaminer som möjligt. Ha en skön helg å dig nu.

    SvaraRadera
  19. Hoppas du får en fin tisdag men se upp får åskan. Vet itne hur det är hos dig men det har gått ut en klass 1 varning där jag bor. Ha det så gott.

    SvaraRadera