S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

fredag 24 augusti 2012

Det blev en tur över sundet och lite annat!

För en vecka sedan bestämde vi att åka till Helsingborg och där ta båten över till Helsingör.Det var redan varmt och skönt när vi åkte och det blev ännu varmare under dagen.Lite bilder blev det här kommer några.
Här sitter vi och väntar på maten som blev spätta och den var verkligen god,tilläggas att vi fick två st fina spättor. Ett trevligt ställe med bra personal.Men nu var det otroligt varmt säkert 30 grader.Därefter kollade vi lite i de olika affärena.Efter ett par timmar var vi nöjd och gick till båten.
Vi lämnade Helsingborg och körde till Malmö och besökte dottern med familj.
På lördagen blev det Malmöfestivalen,mycket folk och massor av försäljningställen. Arla delade ut ekologisk mjölk i 3 dl förpackningar. Många var där och hämtade inte bara en utan flera stycken.Själv tog jag en men dricker inte mjölk,gav det till barnbarnen.Allas var där och sålde sin tidning för 20 kr och så fick man en maskarapenna(tror jag den heter)köpte tidningen.På ett ställe bjöd förskolan på ekologisksoppa som var väldigt god och hon som stod där när vi kom var mina barnbarns förskolefröken och hon blev glad att se barnen.Soppan var gratis men om man ville så kunde man ge en liten slant till läxhjälp.Självklart gav jag en slant. Vi var också åt mat på en trevlig resturang,det blev en god biff som inte var allt förblodig.Mycket gott var det,dottern bjöd på detta. Söndagen körde vi hem och Kristianstad var den varmaste dagen i hela Sverige. Några varma dagar till blev det sen kom välbehövligt regn. Alla bilder går att klicka på! Mer kommer vad jag har gjort under sommaren nästa gång.

18 kommentarer:

  1. Mycket fina bilder,och vad mycket härligheter ni har varit ute på under sommaren. Riktigt varmt har ni haft också,här har vi inte kommit upp i 30 grader. Men det känns för varmt tycker jag, runt 25 är mer lagom...
    Kramen och ha det gott♥

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilken underbara dagar ni hade och vad trevligt med båttur och festival! =) Härligt väder på köpet gör ju det hela mycket bättre! =)
    Ha en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  3. Hej du,,ser att du/ni hade en fullspäckad dag i det fina vädret..
    Ja det var en toppenvecka jag hade i norrland..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Ni har varit ute och roat er ordentligt!!Kjell har gjort gråstarr op Och den tyckte han inte gjorde ont! Ha det så bra vännen! Kram!

    SvaraRadera
  5. Oj, vad roligt...& det är en ynnest att få vara med i dina foton..
    Fisk är rackarns gott, & det är inte ofta man får den god tillagad förutom på fina fiskrestauranger...

    Önskar en toppenhelg..
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Så mycket fina härliga bilder! Det är många år sen jag var i Helsingör men minns att det var mysigt där. Alltid gott med fisk o danskarna vet hur de ska tillrätta sådant! Härligt väder hade ni i malmö också...så stora barnbarnen redan är...Åren går så fort!! Kramiz

    SvaraRadera
  7. Ja,vilken värme ni fick. Ja...jag är avundsjuk. Jag älskar ju värme :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder! Fint att bo så nära Helsingör. Det är ju bra att kliva ombord och 25 minuter senare är ni i ett annat land! GÖTT! Kramar

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder!!!! Och värme!!!! De har inte vi haft....

    SvaraRadera
  10. Jag blir så himla glad när jag kommer in här och jag ser din solros! Den är verkligen maffig! Kram

    SvaraRadera
  11. Idag har det varit en höstkänsla i luften,men soligt och fint och tänka sig,inget regn..*L*..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  12. Jag glömde ju säga tack för lyckönskningen till brudparet och den goa komplimangen om klänningen..
    Kramar**

    SvaraRadera
  13. Enligt min källa så har Fatima namnsdag den 20 Mars.
    Fatima
    Placering på namntoppen 2011: Inte i topp 100
    Antal kvinnor med namnet i Sverige: 3433
    Antal män med namnet i Sverige: 0
    Namnsdag : 20 Mars
    Haé Kram

    SvaraRadera
  14. Tackar,,nu har jag ändrat till Fatima..Haé Kram.

    SvaraRadera
  15. Jo men rätt ska det vara,konstigt att inte min källa som ska vara Svenska akademins almanacka inte visar rätt,,Så Tack..Kram.

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder, kul att se din dotter där. Bloggar hon ännu ? Ja nu är man hemma som du har sett och har haft det underbart, skall inte klaga. Nu har man fått extra energi inför höstens arbete. Kram

    SvaraRadera
  17. Godmorgon! Här ligger dimman tjock som en vägg denna onsdag...så nog är hösten redan här om än väldigt tidigt! Kramiz

    SvaraRadera