S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 20 november 2011

Mot ljusare tider.....

20:e november och det är 10 grader plus helt otroligt. Det är bara solen som saknas denna dag!

Fortfarande finns det knoppar på nejlikorna.
Bilderna är från fredagen den 18:e november. Skönt att komma ut en stund och att slippa snön.
Men jag längtar ändå till våren på sol och värme.
Dagens citat:
En glädje driver hundra sorger på flykten.

15 kommentarer:

  1. Visst är det otroligt, man kan inte fatta att dte är så varmt som det är, men jag klagar inte, gillar det. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra ordspråk! Jag dricker te med honung Jag har aldrig druckit med timjan.Vitlok äter jag .Krya på dej! Kram!

    SvaraRadera
  3. Själv vill jag ha snö!!!! Massor av snö!!!!
    Hoppas du mår lite bättre KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja det är helt otroligt att snön inte kommit än. Fast jag vill inte ha någon snö.

    Sv: Jag öppnar inte hellr när de ringer på dörren. Trevlig söndag du med.

    SvaraRadera
  5. Ja, naturen blir lurad nu, ha en fin kväll

    SvaraRadera
  6. Jag såg en groda hoppa på vägen då. Verlöigen skönt att slippa snön.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Här var det 1 grad imorse, kom lite snö men sen tog regnet över! Varit runt 10 grader i veckan, knoppas på en del träd igen!
    Hoppas du har haft en skön söndag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  8. God kväll,,ja nu har vi nött ut söndagen,,jag blir kvar i Vreta och snoozar en dag till..Haé Kram.

    SvaraRadera
  9. Hej Syren.
    Ja visst känns det konstigt när det är så här? Men de säger ju att det skall bli så här numera? V klimatet ändrar sig till det varmare och mer vatten. Lite trist på ett vis för julen vill jag ha vit åtminstone julveckan sen så kan det räcka.Men det är ju önsketankar Man får bara gilla läget nu som det är.

    SvaraRadera
  10. Javisst längtar man efter våren, men det milda vädret gör ju ändå väntan lite mer uthärdlig! Jag är så glad för mildvädret! Kramiz

    SvaraRadera
  11. sant ordspråk, ja visst är det skönt, snart november gången och ingen snö, det är jag så glad för, hoppas det dröjer länge till, kan ju komma i maj, då blir det ju regn av det :). underbara bilder från stugan kram biggan

    SvaraRadera
  12. Ja vilket fint ordspråk, visst är det skönt med mildvädret, en nackdel att det är så fuktigt och smutsigt. Det blir en smutsig vovve..
    Sköt om dig vännen,
    Kramiz!

    SvaraRadera
  13. ni har så fint vid er stuga, du får massa mer styrke kramar från mig, biggan

    SvaraRadera
  14. Godmorgon.Sen jag kom hem har jag börjat på Aktivitetsträningen igen,så jag kommer upp på morgonen.inte alltid jag pigg på blogga men,börja så smått igen.ha en fin dag.kram

    Om jag inte blogga varje dag,så kommer ni vara inne i mitt hjärta ändå.Du är så trevlig vän.

    SvaraRadera