S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 7 augusti 2011

Vårt land finns så otroligt mycket att se.

Vi besökte den 3 aug Trelleborg en skön och solig dag.Vandrade runt i staden som är en av Sveriges älsta stad. Sedan 1984 har palmer prytt gatorna.
Dessa palmer har gjort att orten fått smeknamnet Palmernas stad. De står ute från början av juni tills första frosten slår till i oktober.
Igår besökte vi Tingsryd som är beläget vid sjön Tiken i Kronobergs län.Dagliga turer under högsäsong med hästskjuts från campingen till centrum.Ett stort varuhus som vi besökte är Börjes Varuhus som är vida känt med besökande kunder från hela Sverige.Tyvärr så glömde jag ta bild på affären,men de har allt och lite till. Tror de även har en webshop.Naturligtvis så hade vi ett underbart väder. I natt ösregnade och åskade,även under dagen idag har det regnat kortare perioder. Nu är det uppehåll men molnigt.
En bild från min trädgård!

16 kommentarer:

  1. Hej du,,ja dom hade en massa kanonfina bilder från Norge och Lofoten,,sanslöst vackert landskap.Haé Bra Kram.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder du bjuder på. Man får följa med lite runt Sverige med bilder. Det är roligt tycker jag.
    Hoppas du mår bättre nu,
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  3. Ni har varit ute och kört omkring ser jag.Fin bild på din trädgård.. Jag tycker också att bilderna är fina som Cassandra tog.. .Kram!

    SvaraRadera
  4. De finns så mycket fint att titta på i Sverige!

    SvaraRadera
  5. Trelleborg är en fin stad, tycker det är fint med palmer sådär, det har även vi här i Borås. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar header du har skaffat dig - jag kom alldeles av mig, men kollade ändå dina fina bilder från Palmernas stad Trelleborg! Kramar

    SvaraRadera
  7. Där har jag oxå varit i sommar

    SvaraRadera
  8. Vad trevligt med hästskjuts från campingen. Ni har haft trevliga dagar.

    Och det bara växer och växer hos dig.

    Nytt och fint på bloggen också ...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Visstfinns det mycket att se i vårt land. Men ändå åker många till andra länder. Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  10. vi var i tingsryd med förra veckan, såg hästskjutsen då, tänk om vi var där samma dag?? kram biggan

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder, roligt att få se lite från andra städer! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  12. Hej.Vill du rösta på bilden åt mig.Jag vill vinna en NIKON KAMERA.kram

    SvaraRadera
  13. Godmorgon.Jag fick byta bild,för att jag ej frågade Lillebror om lov att ha Tilde på bloggen.så idag fått byta bild.du får gärna rösta igen.ha en sjön dag.kram

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder! Så exotiskt med palmerna! Kramiz

    SvaraRadera
  15. Ååå vad jag längtar tillbaka till Kanarieöarna när jag ser dina bilder!Ja,alla bilder är ju förstås fina :) Kramen

    SvaraRadera
  16. Godmorgon i stugan denna söndag! Så tråkigt att höra att du ännu inte mår bra...Hoppas att det ger med sig innan sommaren är helt slut. kramiz

    SvaraRadera