S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 19 januari 2014

Något varje dag.

Vädret Kristianstad

Hur viktigt det är att man tar sig tid att känna tacksamhet över något varje dag stort som smått. Det är lätt att bara ta allt för givet och det är viktigt att stanna till ibland och verkligen känna sig tacksam över det som livet ger. Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är inte runt knuten. Jag är tacksam för att jag får vara med om en ny dag och kunna njuta av den. Samt en stor tacksamhet över min man, barn och barnbarn. Samt att det går bra för mitt fadderbarn.

24 kommentarer:

  1. Hej du..Ja det är gott med Abbas citronsås och Lax..
    När det blåser så blir kyleffekten mycket mer än man kan tro..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Fina, tänkvärda ord. Söt bild och jag älskar dina tulpaner :) Skönt att se blommor dessa iskalla dagar. Hela veckan har vi haft ett snitt på -30 grader. Just nu är det -34...

    SvaraRadera
  3. Det är viktigt att leva i nuet och vara tacksam för det man har! Snön gör att det ser lite ljusare ut!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Man ska vara nöjd med vad livet ger....

    SvaraRadera
  5. Verkligen viktigt att ta vara på dagarna & på de man har.. :) Kram

    SvaraRadera
  6. Du har så rätt. Det går knappast en enda dag utan att jag tackar min lyckliga stjärna för hur bra jag har det.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nej att tatuera sig är ju ett fritt val :)

    SvaraRadera
  8. Tacksamhet är viktigt och visa...

    Tack, jag är riktigt nöjd med bilderna :)

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Jag är tacksam för det jag har och att man får ha det bra!
    Hoppas du har haft en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  10. Du har helt rätt! Visst ska vi vara tacksamma för det vi har...varför ens fundera över det vi inte har! Godmorgon förresten! ! Måndag igen...-5 grader och blåst! Kramiz

    SvaraRadera
  11. Fånga dagen...
    Ja,det borde vi alla göra!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Morron ! Ja både Lilly och jag är tacksamma för varje dag vi får vakna och leva och vara friska. Ha det bra !

    SvaraRadera
  13. jo, så ska man ju tänka och vara, men det är inte alltid så lätt tycker jag
    Sv: om kylan tänker jag: "nu försvinner några mördarsniglar och några fästingar :)
    kramar

    SvaraRadera
  14. Så sant. Många borde stanna upp ett ögonblick och känna tacksamhet över att finnas till! Kram

    SvaraRadera
  15. Jag stannar faktiskt upp väldigt ofta och reflekterar över hur bra jag egentligen har det, mycket tar man ju bara för givet. Men jag tror att ju äldre vi blir desto mer tacksamma blir vi och lär oss njuta av det som är nu...
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  16. Så skulle många tänka och tänka till, att stanna upp och ta vara på det man har. Nu är jag i handarbetartagen igen så då måste jag vara på väg att bli frisk :) Kram

    SvaraRadera
  17. Man har mycket att vara tacksam för.
    Som en grannfarbror 80 år säger till mej: han är så tacksam att jag tar mig tid och stannar och pratar med honom. Då bubblar det extra mycket i hjärteroten på mej.
    Mössan är gubben rädd om fråga om jag fick låna den men icke.
    Var på vårat Ica idag inte en endaste tulpan hade dom
    Kram

    SvaraRadera
  18. Många har så mycket att göra och stressar så mycket att dom fått skygglappar för ögonen. Dom missar det väsentliga i livet. Många måste tydligen ha saker att göra hela tiden, det går inte i längden, folk blir sjuka både psykiskt och fysiskt. Många kanske tål stressen och måste ha något att göra hela tiden men sedan finns det negativ stress. kroppen måste få en chans att koppla av då och då.
    Obs! Jag har precis öppnat en till blogg www.kulmedgimp.bloggplatsen.se Jag har inte hunnit göra så många inlägg än, det är mycket jobb att göra bilder så folk förstår. Ha det så gott och ta det lugnt.

    SvaraRadera
  19. Vad fint du har tapetserat om, tjejjen..
    Javisst är det så. Man glömmer lätt & man tar mycket för givet..
    Fast jag har lärt mig på livets resa att INTE göra detta...
    Jag är mest tacksam för att ha tak över huvudet & att det går bra för min son..
    Varma kramen till dig...

    SvaraRadera
  20. God Torsdag ! Nu finns det mer information om vår lägenhet och bilder på min blogg. Ha det bra !

    SvaraRadera
  21. Ja visst skall man vara glad för varje dag för det är ju oundvikligt slutet för oss alla. Men vissa dagar kanske man inte känner sig glad och tacksam och då måste man få känna det också.

    Kram och trevlig torsdag :)

    SvaraRadera
  22. Det är så härligt att komma in till dig och mötas av ett hav av tulpaner! Kramiz

    SvaraRadera