S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

måndag 6 januari 2014

Bilder från 2013 som inte vissat här.

Vädret Kristianstad

På väg till Val Thorens i Frankrike. Januari 2013
Den 3 februari 2013 kom lite snö denna dag. Inget mer snö blev det under resten av detta år.
Mars var en kall månad. En bild över vattenriket.
21 april var vi här för att köpa trädgårdsväxter.Här är ingången till ett stort växthus. Den 31 dec stängdes det här. Ny ägare kommer att öppna slutet av denna mån(2014) Namnet blir Blomsterlandet.


Maj står tulpanerna i knopp i parken.
19 maj blommade  det så vackert i urnan.
17 juni har det kommit igång i trädgårdslandet.
29 juni besökt vi Östra Sönnarslöv  för att titta på växter.
24 juli 2013 besökte vi Solliden slott på Öland. Här har jag massor av bilder av en vacker park.
3 aug var vi på Hovdala slott.
16 aug besökt vi trädgårdsdag i Slottslängan i Sölvesborg.
September bild!
Oktober 2013. Några av inläggningar syltade och saftade bär grönsaker mm. Chili och pepparrot finns i frysen mm att användas vi behov.

8 NOV 2013 besökte vi Väla Shoppingcenter utanför Helsingborg.
7 dec 2013 åker Lucia runt på stadens gator.
17 dec 2013 var vi i Lund och jag fångade månen till slut när jag kom hem. Försökte fånga månen när jag åkte bil men det blev inte någon bra bild precis.

25 dec 2013  sista bild en blommande Amaryllis.










 

 

31 kommentarer:

  1. Fina bilder du bjuder på! :)

    Ja det är ingen hitt, hoppas bli kvitt den snabbt

    SvaraRadera
  2. Ni var mycket ute och reste!! Jag hoppas att det kommer olika fågelgäster hit!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Härlig bildserie och vilka underbara tulpanbilder!

    SvaraRadera
  4. Det är svårt att fånga månen, det blir oftast en vit prick om man inte har dom rätta kamera utrustningen. Vilka underbart vackra bilder. Det var en riktigt fin kavalkad av 2013 som du varit med om. Hopas 2014 kommer med en fin sommar. Den här vintern kommer inte riktigt bli lika lång och jobbig, hoppas jag. Den har ju inte börjat än. Fenixmona, en annan blogg vän säger att Mars måste bli kall och vintrig för att det ska bli en fin sommar, så jag hoppas på det.

    SvaraRadera
  5. Hej du..Ja det var trångt i namnsdagsrutan i dag..Ja grunna på du..Ha ett fortsatt gott år..Kram.

    SvaraRadera
  6. Tack för din söta kommentar inne hos mej .Du har en himla fin blogg du med .Ha en skön kväll .Kramar Rita

    SvaraRadera
  7. Det är mycket som händer på ett år, trots att tiden går så fort så hinner man med en hel del :-)

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Fina bilder från året som gått!
    Hoppas du har haft en bra start på det nya året!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  9. Många fina bilder. Kul att se tidvis hur det ändrats. Fin header med tulpanerna.
    Blomsterlandet har butiker här i närheten, där finns mycket fint. Både blommor och tillbehör och lite krims-krams.

    Tack. Jag trivs nog ganska bra redan nu, men bättre när allt kommer iordning. Det ska borras och kastas lite till men sedan så blir det nog bra.
    Gott slut på alla helger. Skönt när det blir som vanligt med dagarna igen.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Tänk så mycket som händer på ett år! När man ser sig om i backspegeln så är ju året långt fast man tycker att det gått så fort! Kändes lite vårligt att komma in till dig idag! kramiz

    SvaraRadera
  11. Härligt att titta tillbaka på året som gott.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Gillar dina fina tulpanbilder.
    Härliga foton på året som var.
    Tack för dom fina orden om vantarna.
    Snart ska det väl bli kallt så vantarna värmer frusna händer.
    Ha det gött
    kram

    SvaraRadera
  13. vilken härlig tillbakablick på det gångna året, fina bilder
    kramar

    SvaraRadera
  14. vilken härlig tillbakablick på det gångna året, fina bilder
    kramar

    SvaraRadera
  15. Det är verkligen en fin återblick på 2013. Dina bilder är så lockande. Det var ett fint år, hoppas 2014 blir ännu bättre! Kramar

    SvaraRadera
  16. Ojoj, underbart fina bilder...
    Tack för att jag får följa med på denna tillbakablick...
    Jättekul.
    Ta vara på dig..
    Varma Kramen

    SvaraRadera
  17. Så fina tillbaka bilder du visar,en toppensommar hade vi,hoppas den som kommer blir lika dan..
    Nu ska det tydligen bli kallare och ev, lite snö,
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  18. Godmorgon i stugan denna onsdag! Ännu en kort vecka! Kramiz

    SvaraRadera
  19. Morron ! Det är ju en jättefin årskrönika i bilder som du visar. Här packar jag ner grejor både inne hos Lilly och hos mig då vi snart skall flytta. Ha det bra !

    SvaraRadera
  20. Kväller,,Ja prova att forska där,du blir kanske riktigt biten,,Haé Kram.

    SvaraRadera
  21. Du verkar ha haft en ett bra 2013!

    SvaraRadera
  22. Hej. God fortsättning på nya året. Nu s¨å är jag hemma igen skönt att det är vardag nu då.
    Så fint du sammanfattat året som gick. Härliga bilder med mycket fint att se på. Oj så mycket härligt inlagt och sylta du har i skåpet duktig du varit,
    Dina tulpaner på bloggen är så ljuvliga de tär dags snart i butiken för dem man längtar varje år efter dem. Amaryllisar och hyacinter och tazetter är ju julblommor men nu kliar det redan i fingrarna efter vårens blommor. Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  23. Fina bilder du visade. Jag förstår att du har stort intresse för blommor :)

    Hemma har jag bara gröna växter det beror på att dom klarar av min hantering :)

    Kram

    SvaraRadera
  24. En massa underbara bilder :) Kram

    SvaraRadera
  25. Surfar förbi & vill bara tala om att jag ändrat min hemsideadress...
    Hoppas allt e bra, tjejjen..
    Kramen

    SvaraRadera
  26. hEJ!
    så vackra bilder och våren är här.Längtar också.Kram,Inger

    SvaraRadera
  27. Vilka härliga foton du bjuder på :) hoppas att du haft en bra start på det nya året.

    Om du gillar doftljus har jag idag på bloggen en härlig butik som Ingen får missa :)

    Ha en skön vinterdag

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
  28. Hej vännen. Bitte Britt-Inger här. Så fina bilder och så ni rest ��.Jag har ett nytt Facebook konto och gjort en vänförfrågan. Kickan Sg. Saknar dig och hoppas allt är okej. Kramar ��

    SvaraRadera