S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

lördag 28 december 2013

Julafton 2013

Vädret Kristianstad

Mina barnbarn sjunger julsånger.
Julkaffe med tårta.
 
Julmaten är klar. En bild på dotter, äldsta barnbarn, min man och jag själv.
Äldsta barnbarn med sambo.


Barnbarn Filip.
Barnbarn Tina.

Dans kring granen blev det också.
Snälla barn fanns det för tomten kom. Barnbarnen Maja o Tina kramar tomten.
Ostbricka samt bullar som äldsta barnbarn har bakat tillsammans med morfar och chokladgodis har jag och äldsta barnbarn gjort var för sig.
Har du gjort dig klar för det som komma skall en framtid så snar firas med en knall.
Gott Nytt År!

22 kommentarer:

  1. vilken härlig bildkavalkad från julaftonen :) ni verkar ha haft en fin-fin jul
    nja, redo är jag inte riktigt än :) men snart så, jag har ju några dagar på mig för att bli redo för att ta emot det nya året
    kramar

    SvaraRadera
  2. Kväller,,Det är fina Julmysbilder du har också..Nyårsafton då låter jag ungdomarna sköta firandet,,jag tar det lite lugnt,,tar en drink och kollar på Tv..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Men så mysiga och trevliga bilder :)

    SvaraRadera
  4. Såg ut som en helt PERFEKT jul med dans kring granen och allt :-)

    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt när hela tjocka släkten är samlad. Precis som det ska vara under Julen. Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder av gemenskap! Kram!

    SvaraRadera
  7. Gott nytt år!!!!
    Önskar Tomtan från Härliga Härjedalen

    SvaraRadera
  8. Vilken härligt fin jul! Så stora barnen har blivit, inte klokt så fort tiden går. Jag tycker det är nyss som tvillingarna föddes och alla vi bloggare med spänning väntade på deras ankomst. Ser med bävan fram emot nästa år men året blir nog ändå som vanligt med både dalar o toppar. Kramiz

    SvaraRadera
  9. Hej!Så vackert alltihopa.God fortsättning!
    Kram,Inger

    SvaraRadera
  10. Det ser ut att ni hade det hur mysigt som helst...
    Jag önskar dig ett gott slut & ett Gott Nytt År, tjejjen..
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Fina bilder från er mysiga julfirande :) Kram

    SvaraRadera
  12. Det ser härligt ut. Alla glada och nöjda. Superfina bilder.

    Önskar dig nu ett Gott Nytt År (julen är ju slut).

    Hoppas du får ett jättefint sådant

    Kram

    SvaraRadera
  13. Ser att ni hade en riktig trevlig jul :) Julen försvinner och in kommer ett nytt år.
    Därför önskar jag dig och din familj ett
    riktigt bra år 2014.
    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ser ut som du haft en väldigt bra jul.
    Det har jag också haft.
    Nu önskar jag dej ett gott slut och ett gott nytt!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Härligt juliga bilder! Det ser så mysigt ut! Vi ska ta det lugnt på nyårsafton, men det är bara så skönt! Kramar och en önskan om ett GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  16. Hej vännen!
    Vilken härlig jul ni har haft, trevligt att umgås med familjen! =)
    Vi firade hos mamma på julafton och hos killens familj på juldagen!
    Hoppas ni får ett härligt nyår!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig Jul du har haft. Mycket gott på det Julbordet. Jag har tagit det lugnt med maten så jag inte blir sämre. Ha nu ett riktigt gott nytt år på dig med.

    SvaraRadera
  18. oh låter som en supermysig jul! :)
    Ser vi bor i samma stad :)

    Tack, hoppas med att utmaningen skall gå bra

    SvaraRadera
  19. Fina foton från er Jul.
    Är så gulligt när barn sjunger julsånger.
    Mötte en liten kille igår när vi var och handla ca 4 år som gick och sjöng julsånger.
    Gott Nytt År

    SvaraRadera
  20. Vad härligt att få ta del av erat julfirande, så mysigt det såg ut. Och nu firar vi nyår, tänk vad fort det går...
    Jag önskar er ett riktigt Gott Nytt År,
    Varma kramar***

    SvaraRadera
  21. Vilka härliga bilder på er jul :) Dansa kring granen har jag inte gjort sen mina barn var små så det är måååånga år sedan.

    Önskar er ett härligt 2014!!! Kramizar

    SvaraRadera