S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

tisdag 11 december 2012

Första snön kom den 2 dec och där efter kom kylan men många minus grader.Den 5 dec åkte vi tillsammans med älsta barnbarnet till Malmö och besökte dotter,barnbarn svärson. Samtliga åkte sedan till Ikea och åt deras julbord.Senare på kvällen hämtades barnbarnens kille.Dagen efter blev det en tur till Ullared,vi var fem vuxna.Morfar passade de små barnbarnen.Köpte några julklappar och lite annat.Mat blev det vi åt på Roosgarden och maten var god.18 minus var det.Tog hela dagen.Hemma igen fredag eftermiddag.Och det hade snöat en hel del när vi kom hem.
Så här såg det ut i vår trädgård i lördags
De två sista bilderna är från igår morse när snöröjningen kom igång.Mycket snö har vi fått och inte är det så ofta det kommer så mycket.Nu är det minus grader. En undran är kommer snö stanna året ut. Samtliga bilder är klickbara!

21 kommentarer:

  1. Ja du, ni har fått massor av snö i år. Här ligger marken vit, men bara med ca 10 cm djupt!

    Jättebra om du också önskar en låt i Musikhjälpen! KRamar

    SvaraRadera
  2. Härligt med såna utflykter tillsammans och handla,det blir roligare då.
    Mycket snö har ni fått,även här är det en hel del. Nu får vi väl hoppas att det ligger över julen i alla fall.
    Vackert är det, bara det inte blir allt för kallt.
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  3. Ja du,,vad blir nästa,,kan nog bli vad som helst,vi har,verkar det som många tokstollar i detta land..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder, tur man inte känner kylan in när man ser dom.
    Ni fick mycket gjort den dagen.
    kram =)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Snöar på här för fullt nu, så hoppas de plogar imorgon bitti!
    Lite fullt upp nu innan jul men annars bra! =)
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  6. Ojojoj, så mycket snö, mycket mer än här! Det börjar väl luta åt att kylan ska stanna...tyvärr! Jag älskar inte vintern som du vet, fast julen gillar jag! Kramiz

    SvaraRadera
  7. En hel del snö har ni fått, här kom solen idag och det njuter jag extra mycket av :) Kram

    SvaraRadera
  8. ja, det är ju frågan det, jag har hört att det ska bli mildare mot slutet av veckan, men vem vet
    smakade IKEAs julbord bra?
    kramar

    SvaraRadera
  9. Ja det var en mysig stund,,och där fanns många pepparkakegubbar,,sen sjöng dom en hel hoper med sånger,,att dom kan komma ihåg alla texter,dom var duktiga..Haé Kram.

    SvaraRadera
  10. 5stycken på Ullared Phu!! Så jobbigt jag har nog av att bara hålla reda på mej själv.Jag ser att ni har fått lika mycket snö som oss...Jag vet inte vem som körde på vår bil..Tråkigt att de ej tog bilnummer på bilen som körde in i er garageport.Hemskt att det ska finnas så många oärliga personer... Kram!

    SvaraRadera
  11. Men kära nån!! Vräkte han sig ända in i garaget!! Fy vad tråkigt!Jag har försäkring med assistans och då hyr man gratis betalar bara bensinen.Tycker verkligen synd om er!!! Kramar till er båda!

    SvaraRadera
  12. Jag tror att hela Sverige har snö i år.
    Och kyla!!
    Vi har haft kallt nu i en vecka med uppåt -20 grader.
    Men idag är det 0 grader :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Du har fått snö också ser jag. Här var det -24 grader inatt. Ha det bra !

    SvaraRadera
  14. Hoppas att er bil snart blir lagad.Det blir en dyr extra utgift! Kram!

    SvaraRadera
  15. Lika mycket snö här. Fina bilder och jag önskar dig en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  16. Det är mycket vackert med snö, men det kan ställa till med mycket besvär...
    Tycker de glömmer allt som oftast att ploga trottoarerna......
    Önslar en skön fredagskväll, tjejjen...Kramen

    SvaraRadera
  17. Godmorgon i stugan denna lördag! Här har temperaturen stigit med en rasande fart i natt från -15 till noll och snön vräker ner! Kramiz

    SvaraRadera
  18. Vi Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År !

    MVH Janne o Lilly !

    SvaraRadera
  19. Här har snön nästan smält bort, men nu har vi fått ett par minusgrader igen. Hoppas att julen blir vit!
    God Jul och Gott Nytt År vill jag önska dig, jag är så sällan inne på min blogg numera. Jag har tappat lite av gnistan.

    SvaraRadera