S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 25 november 2012

Skånes enda skärgård.

Klicka på bilden så ser ni den bättre! En vacker dag var det här i fredags,sol nästan hela dagen.Då åkte vi till Tosteberga för jag ville komma nära havet och naturen.Vilken upplevelse att bara få se hur vackert där var.Havet och naturen är en gåva som vi ska visa respekt och vara rädd om.
Och har verkligen mycket att erbjuda,med sina omkringliggande strand och ängar är Tosteberga vida känt för en anrik flora och med sällsynta växter och ett rikt fågelliv.
Här är några bilder av Skånes enda skärgård. Här finns så mycket mer att berätta om.En sak är klar att när våren kommer ska jag ut på Tosteberga ängar och kolla och få uppleva den anrika floran.

22 kommentarer:

  1. Fina bilder!!!!!Ja livet är en underbar gåva ,som många glömmer bort att ta vara på.Ha det så bra vännen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så vackert det var där,förstår att du ville komma dit. Strålande väder också,helt perfekt..*
    Då har du nånting att se fram emot,att möta våren där..*
    Kram vännen och ha en fin dag♥♥

    SvaraRadera
  3. Hej du,,tänk att vatten kan ha sådan inverkan på våra sinnen,,jag är väldigt förtjust i bilder där man ser vatten,,stilla,forsande eller skummande spelar ingen roll,det är rogivande i alla fall..
    Ja No more Bolero är en fin melodi..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Nästan så man får vårkänsla! Till våren blir det Skåneresa det är ett som är säkert

    SvaraRadera
  5. Härlig solig dag där :) Aha, persimon.. Hmm, ja det såg ut som tomater, har nog aldrig smakat sådan, smakar de som tomater ? Kram

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Det ser nästan ut som det var sommar! Önsketänkande kanske, men vackert är det! Kramar

    SvaraRadera
  7. vilka fina bilder, man skulle inte kunna tro att det är november, mm, det är säkert jättefint där till våren när allt börjar grönska igen
    kramar

    SvaraRadera
  8. Här har det varit dimmigt och mulet hela dagen. Ha det bra !

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder du har fångat! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder! Ser så härligt ut...Kan tänka mig att där är underbart på våren! Kramiz

    SvaraRadera
  11. Hej Syren Åh så vackert det ser utm Säkert uderbart där när det är sommar och varmt med. Skåne Sveriges kornbod!

    SvaraRadera
  12. VAckert!!!! Måste besöka skåne nån gång!

    SvaraRadera
  13. Vackert! Måste besöka skåne nån gång!

    SvaraRadera
  14. Härliga foton...
    Jag bara älskar vatten... Var båtburen när jag bodde i Sthlm & saknar det jätte mycket... & här i S-vall finns det ju inte vatten på så sätt som jag vill uppleva det...Så det saknas....
    Kramelikram..

    SvaraRadera
  15. Vackert! :) Har aldrig varit där i Tosteberga, faktiskt. Trots att jag bor i Skåneland. Men jag fick nästan en liten Abbekås-känsla av dina bilder...:)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  16. Visst är det häftigt med havet.
    Vilka fina bilder du lägger upp.

    Jag kan gå i timmar efter stränder och kika.

    Ha det bra och sköt om dig!

    SvaraRadera
  17. Vilka vackra bilder.
    Jag vet inte om du kommer ihåg mig men jag heter Starling och jag bloggade förut. Vi hade kontakt då. Jag slutade blogga för ca två år sedan, men tar nu upp det igen och då letar jag upp mina bloggvänner från förr. Hoppas vi ses snart igen.
    kram starling =)

    SvaraRadera
  18. Tack :) Känns verkligen underbart! Kram

    SvaraRadera
  19. Godmorgon i stugan denna söndag och tillika 1:a advent! Kramiz

    SvaraRadera
  20. Hej Här är det -10 Grader och klart väder ca 5 cm snö. Trevlig Advent !

    SvaraRadera