S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

tisdag 5 juni 2012

Här kommer lite blandat.

Taket till vår stuga blev målad av målaremästaren själv i mitten av maj. Den 18 maj var vi i Kivik och här såg vi en nyanlagd hälsoträdgård,med text hur man kan använda olika växter till att göra olika krämer till kroppen.När det växer till blir det säkert väldigt fint. Här firade jag också min födelsedag med en cider som vi inhandlade på musteriet och var en av de finaste och soligaste dagarna.Vi köpte naturligtvis med oss fler flaskor med oss hem.Sen åkte vi till en resturang och åt middag. Så vackert är Skåne i Maj månad. Naturligtvis är vi mycket i vår stuga och trädgård.Där finns ju hur mycket som helst att göra eller bara att sitta och njuta av allt det vackra. Tyvärr så saknar vi regn för inte har det kommit så många droppar här,bara nio mm,men här har varit mulet och svalt nu en längre tid och blåst har det också gjort. Mitt barnbarn Maja fyllde 5 år i maj här är hennes födelsedags present från hennes mamma och pappa. Den här presenten gillade hon också,den var en av flera presenter från mig och min man. Ovanstående blommor fick jag och flera presentkort att handla på Media Mark fick jag från arbetsgivare och arbetskamrater när jag slutade mitt arbete. Så nu kan jag ta det lugnt och göra vad jag vill och det är skönt.

21 kommentarer:

  1. Vilka fina blommor du fick,och presentkort är toppen,då kan man handla det man vill. Så du har slutat på jobbet,känns väl skönt också att få ta det lite lugnt.
    Vad härligt att gå runt i den fina hälsoträdgården och titta.
    Grattis vännen får jag säga eftersom du fyllt år♥
    Ha det gott och sköt om dig
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  2. Hej du,,Många fina bilder från Skåne..I dag regnar det inte solen har kikat fram oxå,,+16 just nu,,men prognosen är osäker..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Då är du pensionär nu då?? Vi mår ganska bra Jag har också uppslitna knän.Fy vad det har blivet kallt!! ha det så bra ! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Varmt tack för titten i min blogg, då kunde jag kika in i din blogg.
    Har du kanske gått ipension? Tänker på de fina gåvorna.
    Ha de så gott :D

    SvaraRadera
  5. Det var många fina bilder på en gång, ha en fin sommar nu

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder du bjuder på idag :) Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder!!!! HAr ni inte fått nå regn.... Tänk om du hört av dej så har jag kunnat skickat massor :D

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott! Vilka fina kort du har tagit, den trädgården kommer att vara tjusig i full grönska! =)
    Njut av din lediga tid nu!
    Här är vädret lite upp och ner, men inget regn denna veckan än så länge!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  9. Grattis på dig!

    Vilka underbara spalje'er att ha träden vid.
    Nu börjar ju huvudknölarna att vibrera. Sånt ska du väl ha i din kolonilott?

    Tänk vad roligt man hade med de små "vävstolarna" man hade som barn.

    Det är vackert i Skåne.

    Du ska ha en fantastiskt bra nationaldag!

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott!
    Å så många vackra bilder.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej du,,Tackar,det är roligt när någon gillar ens bilder,,Du har också ett gäng fina bilder från ditt närområde..Haé Kram.

    SvaraRadera
  12. Jättemånga fina bilder. Roligt när det blir så fint! Sommarkramar

    SvaraRadera
  13. Ja det var verkligen en mysig avslutning, och i år var det utomhus. Kram

    SvaraRadera
  14. Hoppas att du mår bra.Ska du in på kontroll??Eller är allt färdigbehandlat???Linnea har gått textillinjen och därför sydde hon hon klänningen själv.Kram!

    SvaraRadera
  15. Hej! Trevliga bilder. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  16. Jag bloggade varje dag förut när jag var arbetslös,nu går jag på Kockutbildning.då orka jag inte med bloggen.kram

    SvaraRadera
  17. Grattis i efterskott och till en fin födelsedag...Förmodar att du fått avsevärt mer regn nu. Här är det i alla fall mer än nog men mer ska det bli. Jag tror inte att det blir mer än ett par veckor med sommarväder detta år här hos oss. Kramiz

    SvaraRadera
  18. Godmorgon i stugan denna lördag! Kramiz!

    SvaraRadera
  19. Underbara foton...
    Jag hoppas allt är bra att du har en fin lördags kväll.
    Kramen

    SvaraRadera
  20. Önskar dig en härlig Midsommarhelg...
    Kramen

    SvaraRadera
  21. Kikar in och önskar dig en fin Midsommarhelg
    Kram vännen♥

    SvaraRadera