S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

tisdag 26 juni 2012

En liten del av juni.

Tänk ändå vad härligt det är med sommar. Alla de fina och vackra färgerna som finns i vår natur. Mer njutning har man ju av att att ha en trädgård att vara i. Det händer ju alltid nya saker varje dag,visst är det arbete också. Några bilder från juni månad kommer här. Men vi är ju inte bara i trädgården utan det händer ju andra saker också.Här är några. En härlig torsdags kväll i juni i Tivoliparken Kristianstad såg vi Robin Amanda Playton m.fl.Det var en trevlig och underhållande kväll. För ca en vecka sedan var jag på sommarfest med mina arbetskamrater. Vi började med minigolf vilket var kul. Därefter åkte vi hem till en av arbetskamraterna där sommarfesten fortsatte med olika aktiviteter. Samt god grillad mat med tillbehör.En varm och skön lördags eftermiddag och kväll. Vi åkte till Malmö torsdagen den 21 juni för att fira midsommar hos dottern och barnbarnen.Midsommarafton blev först lite blöt men kvällen var det strålande solsken.Några bilder ovan från firande i Folkets Park,mycket folk var där och trotsade regnet.Midsommardagen kom älsta dottern med sambo.Dagen innan fyllde dottern år. Denna dag blev solig nästan hela dagen Det blev långpromenad och vi fann bland annat massor av smultron Tyvärr hade jag inte kameran med. Söndagen åkte vi hem. Dagen efter blev det rensning i trädgårdslandet. Idag är det min yngre sons födelsedag. Som ni förstår så blir det inte så mycket bloggade just nu.

21 kommentarer:

  1. Hallå vännen, vad mycket fina sommriga bilder du bjuder på. Trots regnet så är det ju sommar och växterna verkar trivas i alla fall.Det växer så det knakar..*L*..
    Jag förstår att tiden inte riktigt räcker till bloggning nu,men så är det ju på sommaren,det finns så mycket annat man vill göra.
    Ha det fint vännen
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  2. Syren!
    Gud så vackra bilder!
    Ja nu är min tomt uppgrävd och ser ut som ett månlandsskap.Glad att jag tog kort på de växter som jag hade.För min del gör det inget om det regnar,när man ändå inte sitter ute.Och tanta ovanpå kan inte hänga ut mattorna.Så småningom ska jag skaffa markis.Idag är det en liten hägring,kan det vara solen som skiner?
    Kram!Inger I Örebro

    SvaraRadera
  3. Fina blommbilder. Kul att du är ute på roliga saker...Visst är Ulla härlig och Bella med... Kram!

    SvaraRadera
  4. Tackar,,Du har ju en hel hoper med fina bilder,,här hade vi kalasväder hela midsommaraftonen,,men sedan har det varit blött,Huváligen..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilken härlig sommar du har haft nu och mycket roligt du har haft för dig! Vackra blombilder, gillar borstnejlikorna! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  6. Du har fotat den bästa delen av Juni, och snart är den slut. Kram

    SvaraRadera
  7. När jag ser dina foto önskar jag en egen trädgård..
    Ser på bilderna att ni haft väldans trevligt...
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Tack för kommentaren hos mig.
    Fina bilder du har i din blogg.
    Anna

    SvaraRadera
  9. Visst är det vackert! Vår svenska sommar är underbar! Roligt att du tittade runt på Sidebloggen och såg lite hur det var på vår semester! Kramiz!!

    SvaraRadera
  10. Kan tänka mig att sommaren är en hektiskt tid med många järn i elden! Bloggandet ägnas inte så mycket tid på sommaren och så ska det ju vara! Inte klokt att barnen är så gamla...Kramiz

    SvaraRadera
  11. Oj så fina blommor!
    Det har som kommit avsig hos oss.... regn......
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  12. Så varmt, så mjukt, så skönt, så underbart med sommar! Synd att den inte är längre här på våra breddgrader. Många sommarkramar!

    SvaraRadera
  13. Ja,sommaren är bara sååå bäst. Med alla det vackra blommorna.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Hej! Fina och glädjande bilder du visar Syren ! Ha en god Helg !

    SvaraRadera
  15. Robin där, jag känner hans moster väldigt väl, henne satt jag barnvakt till ofta när jag var yngre och hon var min lillasysters bästa kompis. Robin har jag aldrig träffat. Kram

    SvaraRadera
  16. Hej vännen. Visst är sommaren underbar. Här är det ganska kallt för årstiden men det blommar. Så mycket fina bilder. Önksar dej en underbar sommar.
    Bamsekram

    SvaraRadera
  17. Det är så ljuvligt att man nästan slutar andas....nu är det juli och hoppas den blir precis som vi vill ha den. Kramar

    SvaraRadera
  18. ja, sommaren är härlig, men det räcker med regn nu

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga bilder!!!! Ligger lite efter i bloggläsandet med jag ser att du haft fullt upp!!!!! HA en fortsatt bra sommar!!!!!

    SvaraRadera
  20. Härligt, härligt när molnen drar bort och vi får njuta av solen! Roligt att du tittar in hos Wictoria. Hon är så glad när någon kommenterar hos henne. Kramiz

    SvaraRadera
  21. Vilka härliga blommor du har ♫♪ Visst är det en speciell känsla när man kan ta med sig en härlig bukett och sätta på bordet hemma.

    Tänk vad bra det är med regn utom för en del blommor som faller rätt ner av vatten-tyngden.

    SvaraRadera