S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

lördag 5 maj 2012

Försommar och med motion samt avkoppling

Fredagen den 27 maj åkte vi till Malmö för att besöka barnbarnen vilket alltid är trevligt. På fredagseftermiddagen fick vi lite motion och barnbarnen passade på att cykla. Och motion det fick jag verkligen,för så här fort hade jag inte kunnat gå för en månad sedan. Men med styrketräning och små vanliga promenader och med stark vilja klarade jag att bygga upp muskelmassan i låren på 14 dagar.Tänk att så lite det egentligen behövs. Så nu är det styrketräning som gäller för alltid,för det tar ju inte många minuter att träna.
Den översta bilden gör Maja och Tina sig klara för start. Filip hade lite problem att komma igång,här är han med sin mamma. Vi stannade till söndagen för min man hjälpte dottern i trädgården för det är ju inte alltid lätt att hinna med trädgård när man har barn och jobb.Tre fina dagar blev det fast vädert kunde ju varit bättre. Men tack och lov så började vecka bra det blev sol och värme i fyra dagar med 20 - 24 grader varmt fredagen var det lite blåsigare men sol inte lika varmt. Solen lyser även idag men det är bara 11 grader i skrivandes stund och så blåser det vilket jag inte gillar.Veckan som gått har vi arbetat i vår trädgård och man mår så bra att och det är samtidigt så rogivande. Naturligtvis så sitter vi också och njuter av allt det vackra som naturen ger.

16 kommentarer:

  1. Härligt med motion och besöket hos barnbarnen, låter som att du mår bättre och bättre. Bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre... Dom har en del kvar att göra på huset ,men det behövs ju inte vara helt färdigt. Ola ska börja på ett jobb som tvättar tak och målar dom.Kanske något för er??Jag börjar känna mej bättre nu efter magsjukan. Kram!

    SvaraRadera
  3. Kul att vara till hjälp när man kan,,dottern har nog att pyssla med så hon är säkert tacksam..
    Här på Cypern har jag lata sköna dagar,blir mest sola,,bada,,äta,,vila..men det är skönt.Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Visst har vi haft ett underbart väder,varmt och skönt som lockat till att vara ute så mycket som möjligt. Men idag blåser det kalla vindar,bara om man är i lä i solen är det skönt.
    Kram vännen och ha en fin dag♥

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite hälsapå! KRAM

    SvaraRadera
  6. det är bra att du fått fart på kroppen, ha en fin kväll nu

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är som hänger i med din träning. Det ger ju resultat också. Många kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Låter som att du har haft det bara bra och skönt att träningen ger resultat!
    Sköt om dig!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  9. Ovanligt kallt är det men dock vår! Träning är alltid bra men här ett ständigt dåligt samvete för jag orkar oftast inte när jag kommer hem från jobbet...fast som du säger så behövs det ju inte så långa stunder per dag, bara det blir något. Kramiz

    SvaraRadera
  10. Godmorgon denna kalla måndag! Vaknade upp med minusgrader på utsidan...Inte klokt! kramiz

    SvaraRadera
  11. Skåne verkar ju ha rena rama sommaren.
    Jaja...vår tid kommer nog kanske också....någon gång ;)
    Härligt med motion :)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hej Syren Åh så fint med alla blommorna det är nu. Ja man tränar upp sig ganska snabbt när man håller på var dag.Jag märker det med poå mina joggingpass att det går lite lättare, Man får vara envis.Barnbarnen är duktiga på att motionera en skrattar har med träffat mitt i helgen så det blev ett springpass då med

    SvaraRadera
  13. Tjosan! Jag har bytt bloggadress då det tydligen finns en lekskola med samma namn "skogsduvan! den nya är

    Http://yngareviken.blogspot.se

    SvaraRadera
  14. Motion är aldrig fel i lagom dos efter vad man orkar med.
    Jag måste prommenera varje dag för min rygg,även sjukgympa,annars blir det mycket mer ont och stelt.
    Hoppas det går bra för dig,
    Våren är lite seg i år,men det grönskar och blommar i alla fall så ljuset gör mycket för växtligheten,
    Sköt om dig,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  15. Godmorgon i stugan denna fredag! Jodå, huskurer är bra både in.och utvärtes! Kramiz

    SvaraRadera
  16. Idag visade sig ormen i trädgården här hemma. Men man kan ju inte påstå att det är varmt ute. Då var det bättre för några dagar sen.

    Ha det bra!

    SvaraRadera