S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

måndag 14 maj 2012

Att få tiden att räcka till är inte lätt.

Men tiden måste alltid räcka till motion och igår när det var skönt väder så tog vi en lång promenad och mycket härliga bilder fick jag också. Här kommer några.
I Tivoliparken som ligger mitt i Kristianstad är en underbar oas och nu håller man på och planera en hälsoträdgård,bilden ovan är en liten början.Det ska ju vara en trädgård för vem som vill hjälpa till.För trädgård är också bra för de som är sjuka och det kommer med all säkerhet att må så mycket bättre.
Efter en lång promenad åkte vi till Växthuset och köpte två nya lavendel för de gammla har gått ut. Fler växter kommer att inhandlas inom en snar framtid om bara det blir lite varmare.Naturligtvis så åkte vi till stugan och där planerade vi och rensade lite ogräs samt lite fika blev det också. Citat: Bakom molnen är himlen alltid blå.

18 kommentarer:

  1. Tackar,,jag hade 2 sköna veckor på Cypern,,,nu väntar jag att vägen upp till stugan i lappland ska bli farbar..Haé Kram

    SvaraRadera
  2. HAr ju bara en balkonglåda... Men de ska de inhandlas blommor till bara de blir lite mer än +5.... Vilka härliga bilder. Ser ut som ni har de lite mera vårigt än vi!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härlig idé med en hälsoträdgård och fina bilder du har tagit! Hoppas det går bra med lavendeln!
    Här måste det bli bättre väder och varmare innan jag kan plantera ut mina plantor, just nu stormar det!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  4. Tiden nu är så fin att vi ska ta vara på varenda minut! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Syren Ja så fina bilder du lagt upp, härligt med promenader när det är så där fint väder man får passa på verkligen då. Lavendel är så vackert med när den blommar. Ja man vill ha det lite varmare i jorden när man skall plantera perenner och liknande helst, Finns så mycket fint att välja på i växthusen nu så man vill inte gå därifrån

    SvaraRadera
  6. Synd att det ska vara så kyligt väder,man tappar lite lusten att köpa blommor och plantera ut.
    Ni har nog varmare där nere...
    En härlig dag fick ni,och motion är väldigt viktigt för att må bra,
    Kram vännen*

    SvaraRadera
  7. Å´så mycket fina bilder och en header som passar till ditt namn! Kanske du hade kallt i mars och får sommar, här ser det dessvärre inget vidare ut...men hoppet finns ju kvar! Kramiz

    SvaraRadera
  8. Glömde ju att berätta vad vi säljer...Wictoria har mycket fint eget hantverk och Bosse o jag säljer secondhand. Kramiz

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag du haft och finns det något som är så fridfullt som att se när hönsen går och pickar i marken.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Det är en fin tid nu. Lågpromenader är så skönt! Jag gillar tanken på att den som vill får vara med och driva upp växter och grönsaker. Kramar

    SvaraRadera
  11. det var fina bilder som vanligt, ha en fin kväll nu

    SvaraRadera
  12. Tiden japp.. ibland rusar den bara rakt förbi oss, ibland står den bara så där härligt stilla. Kram

    SvaraRadera
  13. Ser ut som du haft en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Hej! Jag har flyttat in i min nya lägenhet och man upptäcker ganska fort att timmarna och minuterna inte räcker till. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  15. Ha en fin dag nu, solen skiner hos mig

    SvaraRadera
  16. Hejsan! Nu så har jag kommit i ordning i min nya lägenhet. Det är bara lite småfix kvar. I helgen så var vi och tittade på lastbilar och modellbilar. ha en fin dag !

    SvaraRadera
  17. Hej Syren!
    Du skulle se min "lilla"syrenbuske!Vackra lila blommor!Och äppelträdet sedan.
    Du har också fina bilder.
    Tack för att Du skrev hos mig.på en lördag.Jag är medlem i hyresgästföreningen,men de håller sig undan.Aldrig anträffbara när man vill något.Vi skulle ju fått renovering, på uteplatsenmen nu uteblir även det.Vi har Pcb i marken,och frågade miljökontoret om det.
    Nu har vi äntligen vackert väder!Kram,Inger i Örebro

    SvaraRadera