S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

lördag 29 oktober 2011

Allt kan hända...men med lite tur gick det bra

Måndagen den 17 oktober klockan 5.30 var det dax att åka till sjukhuset i Lund efter permisionen över helgen. Strax innan vi skulle åka kände jag en brännande värme i hela kroppen och kände mig illamående. Kom iväg,men efter en stund kändes det som jag skulle kräka,vi stannade men det kom bara lite slem. Fortsatte till Lund. Var framme strax innan 7. Jag påtalade för sköterskan att jag hade ont i armen där mindlinen sitter. Läkaren kollade och såg att den var svullen. Jag skulle ju få indre strålning denna dag så de fick sätta in en ny nål i den andra armen för jag skulle ju sova vid detta ingrepp. Ingreppet gick bra men var trött. Röntgen för att se vad som hänt i min arm. Det visade att jag hade fått flera blodproppar. Nu får jag blodförtunnande en spruta varje dag i ett antal månader. Min man ger mig sprutan,för jag vågar inte själv. Sista cellgiftsbehandlingen blev på tisdagen som är den tuffaste av allt. Efter som jag hade huvudvärk och en enorm trötthet så läkare sa att jag skulle få lite nytt blod och så skull jag bli piggare. Två påsar blev det. Det kändes lite bättre har inte så mycket huvudvärk men blir fort trött ändå. Stålningen fortsatte hela veckan. Hemma i helgen. Men på söndagen kunde jag inte äta utan jag fick tillbringa dagen med att sitta på toaletten ,om jag drack så rann det rakt igenom. Jag var ju tvungen att åka till Lund,men det blev problem för bilen ville inte igång. Kändes verkligen jobbigt men min dotter/svärson som bor i Malmö kom och körde mig till Sjukhuset. Jag var så trött när vi kom fram och allt snurrade när jag steg av bilen.Jag fick dropp från kl 21.00 fram till kl 11 dagen efter.De två sista dagarna fick jag som vanligt strålning. På tisdagen den 25 oktober blev jag färdig behandlad för cancern. Enligt läkarna så finns ingen tumör kvar. Så nu få jag leva på hoppet att den är borta för alltid. Tvyärr så har jag en hel del biverkningar men med förhoppning om att det kommer också att försvinna,men det är tufft. Sjukskrivning fram till den 30 november och förhoppningsvis arbetförd igen.

30 kommentarer:

  1. Hej,,ja det var en tuff tid du haft,,hoppas du blir piggare nu för var dag som går...
    Ja solen har kikat fram,är en jättefin dag +13 just nu...Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att det är/blir bra med dig nu. Fy sjutton vad du måste ha haft det jobbigt. Kramar från Monica Andersson på FB

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har tänkt på dej hela veckan,du är en kämpe!Vilken tuff vecka du har haft vännen..Nu får du ta det så lugnt och bara vila och ta små korta promenader när vädret tillåter och du känner att du orkar..Skickar en hel säck med kramar som du kan ta av när du känner att du behöver Kram!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att behandlingarna är över nu. Vila dig och du ska se att krafterna kommer tillbaka. Håller tummarna att cancern är borta för alltid .Kramar i mängder från /Hönsmamma

    SvaraRadera
  5. Jag beundrar dig verkligen som tagir dig igenom allt detta.Måtte du få vara bra sen,och hoppas dina krafter kommer tillbaks så du orkar känna göra saker med glädje.
    Massor av goa kramar till dig vännen♥

    SvaraRadera
  6. Det är mycket du skall gå igenom nu, inte alls förvånad över att du mår som du gör. Hoppas att det skall bli bättre. Kram

    SvaraRadera
  7. Vännen, vilken tuff tid du har haft, men nu blir du bättre och bättre, även om det går med myrsteg. Skönt att cancern verkar vara borta. Kramar om dig och önskar allt gott!

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken fruktansvärd tuff tid du har haft Eva! Förstår att en sådan hård behandling ger biverkningar. Nu får du återhämta dina krafter och försöka att se framåt...Kramar om dig!

    SvaraRadera
  9. Förstår att du har en jobbig period.Jag vet hur mamma hadde det,med cellgifter och behandlingar.Ha en fin söndag.kram

    SvaraRadera
  10. Hej vännen. Fy vad jobbigt du har haft det. Trots allt svåra är det ju skönt att cancern är borta. Var rädd om dej . Skickar massor med styrkekramar.

    SvaraRadera
  11. Jag tänker på dig, tjejjen...
    Vila mycket & ta hand om dig...
    Varma kramen

    SvaraRadera
  12. Tuff tid du har haft, hoppas du kommer att må bättre och bättre nu!
    Tänker på dig!
    Kramar, Elenor

    SvaraRadera
  13. Ojojoj, vad du har gått igenom den sista tiden. Jag lider med dig. Hoppas verkligen att inget dyker upp igen utan att läkarna fått bort allt i kroppen.

    Varma hälsningar från MICKAN

    SvaraRadera
  14. mina tummar har du på att den är borta för gott

    SvaraRadera
  15. Idag blir det sent besök men i morgon är väl ordningen återställd här...hoppas jag! Kramiz

    SvaraRadera
  16. Vilken tuff behandling!!!! Håller alla tummar för att de är över nu! KRAM

    SvaraRadera
  17. Godmorgon.Äntligen fick jobb i ett halvt år.Detta har man drömnt om sen man var ung
    Få bo i egen stuga och jobba som bagare I Tandådalens wärdshus.Kram

    Mår du bättre nu.

    SvaraRadera
  18. Oj vad du fått gå igenom vännen!Jag hoppas nu av hela mitt hjärta,att du kommer att bli frisk.Många tankar och kramar från mig ♥ Din vän Bitte

    SvaraRadera
  19. Godmorgon, godmorgon! Här är vädret fortsatt milt o fint. Hoppas det är likadant hos dig så du kan vara ute och samla nya krafter på dagarna Kramiz

    SvaraRadera
  20. Ja det är skönt att Biggan har kommit så här långt och att allt har gått bra.Så bra att du också är på bättringsvägen.Tråkigt att du har biverkningar kvar,men kämpa på! Kram!

    SvaraRadera
  21. Hejsan. Jag önskar dig en fin helg och bra väder. Här är det ganska varmt och skönt! Gott med lite värme in i november. Kramar

    SvaraRadera
  22. Godmorgon.Imorgon bli det blogg ledigt,men jag kommer att mobil blogga från sälen.Ha en skön helg.kram

    Krya på dig.BAMSEKRAM FRÅN MIG

    SvaraRadera
  23. Godmorgon.Nu är papperna klara,så 16 november börja jag jobba och 14 nov flytta upp till sälen.Så nu i veckan kommer jag blogg ledigt,men hälsa på då och då.Ha en skön vecka,kommer ta ledigt från bloggen.kram

    SvaraRadera
  24. Godmorgon i stugan! Här är det kallare idag men jag hoppas att det bara är tillfälligt! Pratade med Biggan igår också och hon får komma hem på onsdag! Tack för att du "gillar" min lille Cesare! Kramiz

    SvaraRadera
  25. Godmorgon i stugan denna torsdag! Idag rapporterade gubben att det var halt på vägen till hans jobb! Kramiz

    SvaraRadera
  26. Halloj i stugan!
    Jag håller med dig om att veteranen.se verkar vara en trevlig tidning. Mycket läsbart där. Kramar

    SvaraRadera
  27. ja jag hoppas verkligen sjukdomen är borta nu för alltid, massa styrke kramar till dig biggan

    SvaraRadera
  28. Godmiddag i stugan denna lördag! Har yngste sonen o ett barnbarn på besök denna dag! Kramiz!

    SvaraRadera
  29. Godmorgon.Imorgon bitti åker jag upp till fjällen,då får man se om jag är det hela säsongen eller få åka hem tidigare beror på hur det går för mig och väder och vind,kanske bli grön jul och vinter.Då bli det inget jobb.Jag är lite för tidig att säga Godjul och gott nytt år.Man vet alldrig om jag kommer åt nån dator.kram

    Lycka till hoppas du bli bra fort.Bamsekram

    SvaraRadera