S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 18 september 2011

Veckan som kommer...

Igår var vi en stund i trädgård och plockade hallon och några björnbär.Min man han fixade trädgårdslandet och klippte gräsmatan som växer ganska friskt. Idag är det inne dag för min del,för här regnar det och att vara ute då är inte trevligt alls.

Imorgon åker jag tidigt till Lund och bilden är utanför där jag visstas på vardagarna. Klockan åtta ska jag få behandling med cellgift första gången sen blir det piccline,är en tunn mjuk silikonkateter som läggs in via kankyl i ett större blodkärl på överarmen. Så slipper man ju bli stucken överallt vilket jag har haft stora problem med. Sex timmar senare sla jag få tredje strålbehandlingen.Ligger på avd denna måndag för de ska se hur man mår efter cellgiftsbehandlingen. Andra dagar bor jag på patienthotellet.Under veckan blir det ingen data för mig skulle jag tro.
Jag hoppa att solen kommer att lysa igen med lite värme och framförallt att helgen som kommer blir fin!

19 kommentarer:

  1. Hej vännen. Så jättevackra bilder. Jag ska ringa vårdcentralen i morgon för det här hostandet tar mycket på kroppen. Det är ju egnetligen en baggis med tanke på vad du får gå igenom. Hoppas du slipper må alltför dåligt av cellgifterna. Jag håller tummarna och har dej i mina tankar. Lycka till och massor med Styrkekramar skickar jag.

    SvaraRadera
  2. Hejsan,,Oki då ska du grattas den 18 maj då..Dessa båda låtar gillar jag..Hoppas det går bra för dig nu med behandlingen.Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Det har börjat att regna här med nu. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jättefina bilder, hoppas det går bra för dig i veckan!
    Kramar, Elenor

    SvaraRadera
  5. Fina bilder du har tagit.. Hoppas att det g¨år bra med behandlingen Om du vill så ställer jag upp och håller handen.. Det blev en enorm skillnad på huset..Roligt att jag kan glädja dej med historier.Många stora styrkekramar !

    SvaraRadera
  6. Oh, björnbär som jag älskar. vad underbart det måste vara med nyplockade,

    SvaraRadera
  7. Du finns i mina tankar även om du inte tror det..du är o kommer alltid att vara min äldsta syster....Tänker ofta på hur det var när jag var liten o var hos dig o din familj..samt allt som jag gjort tillsammans med er...Alla foto jag har hjälper en att minnas..jag har ju delat med mig av en massa foto till en del av dina barn...detta pga att de frågat efter dem..
    Jag håller tummarna..men jag vet att det kommer att gå bra..du är en fajter o rädds ingenting,,,
    Kramiz G.W

    SvaraRadera
  8. Det blir en tuff vecka för dig, men har behandlingen effekt så är det ju värt det! Hoppas du sen får en solig o fin helg! Kramiz

    SvaraRadera
  9. Så gott med bären, det kan man ha till så mycket och vackert på foto. Kram

    SvaraRadera
  10. hoppas det går jätte bra med dina behandlingar nu, och att du inte mår allt för dåligt massa kramar biggan

    SvaraRadera
  11. Jag vet att du just nu är på sjukhuset och jag håller mina tummar för att du mår bra efter behandlingarna. Tänker på dig och skickar kramar i massor....

    SvaraRadera
  12. Godmorgon i stugan denna tisdag! Hoppas det går bra för dig vännen! Kramiz

    SvaraRadera
  13. Hoppas det går bra för dig Syren !! Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  14. Idag är det regn som gäller.Så idag har jag städat och tvättat + diskat.ha en fin dag.kram

    Jag älska björnbär och ris a la malta mycke.

    SvaraRadera
  15. Jag ska tänka på dig. Det kommer säkert att gå bra men det är en lång tid man får vara på sjukhuset när man gör det.

    Har du björnbär och hallon kvar. Det var inte dåligt.

    Härliga bilder du visar oss.

    SvaraRadera
  16. hoppas det har gått bra denna vecka och att du får en fin helg hemma! Kramiz

    SvaraRadera
  17. Godmorgon i stugan denna söndag! Hoppas du är lite piggare idag och tar dig ut litegrann. Nytt syre är bra för dig och ger dig krafter tillbaka! Kramiz!!

    SvaraRadera
  18. Goddag idag har jag en liten gästbloggare på min blogg. ha en fin dag !

    SvaraRadera