S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

söndag 27 oktober 2013

Lite nytt är ju aldrig fel

Vädret Kristianstad

 
Förra söndagen åkte jag,mina två döttrar och svärsöner till Gekås i Ullared. Vi startade från Malmö klocka ca 5.30. Vädert var inte det bästa precis regn nästan hela den dag. Det var inte så många som kommit när vi kom fram så vi fick en bra parkering denna gång. Lite cappuccino blev det först efter många mil i bilen smakade det gott. Sen var det dags att leta upp det jag bestämt mig att köpa. Men att hitta en jacka som jag ville ha var inte lätt. Mycket folk blev det bara någon timme senare. Fortsatte leta men det blev ingen jacka. Lite garn och några toppar blev mina köp.De andra hade sina vagnar fulla. Lite mat behövde vi innan hemresan. Det var meningen att vi skulle äta på restaurangen inne i varuhuset men det var en lång kö så vi gick till Harrys restaurang och där är lika god mat.
I Malmö var vi tillbaka vid 16.00. Mannen min passade barnbarnen medan vi var borta.
På måndagen läste jag morgontidningen att Domus gav 50 procent på allt. Vi åkte in för att handla,för vår del var det i första hand köttvaror. Men fler hade samma tanke,det fanns inget kött kvar. Köpte inget annat för köerna var mycket värre än i Gekås. Att Domus sålde ut allt för de skulle flytta in i nya gallerian som öppnade igår den 25, Coop city heter det nu. Så nu gick troligen den sista Domus varuhuset i graven. När vi ändå var i staden gick vi in i några klädesaffärer. På KAPP AHL där fann jag den jacka som jag ville ha. Färgen på jackan är svart.
Veckan i övrigt har det blivit höststädning i trädgården. Det är alltid skönt att både jobba och koppla av där. Där och ute i naturen mår jag  absolut bäst.
Garn nystan jag har köpt kommer att bli min ev syssla i vinter. Men även hoppas jag få tillfälle att läsa mina böcker men inte tidigare haft tid till.

25 kommentarer:

  1. Tackar,,kul att variera lite med Bloggheadern..Ja påtning är både enkelt och roligt..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Härliga hösttbilder du har på din blogg! Snygg jacka förresten :)

    SvaraRadera
  3. Åh! Ullared... Mitt drömresemål - på riktigt!

    Jackan är jättefin!
    :-)

    SvaraRadera
  4. jag mår också absolut bäst därute i naturen :) jag har ju fått ett växthus nu i år så nu väntar jag med stor längtan till nästa växtsäsong :)
    vad bra att du till sist hittade en jacka som du tyckte om, vi var ju i Ullared i augusti och då hittade jag faktiskt en vinterjacka till mig
    ha det gott
    kramar

    SvaraRadera
  5. Det kan verkligen bli mycket folk på Ullared för att inte tala om hur långa köerna är till kassan. Sån tur är så kan man fynda en hel del bra saker där.
    Men inte alltid. Jag har svårt att hitta kläder där.

    En härlig jacka hittade du också. Och är det din trädgård som är överst så är det verkligen snyggt :)

    SvaraRadera
  6. Har aldrig varit i Ullared och jag lär inte komma dit, men det är kul att ha sett serien om Ullared. Jag kan inte sitta så länge och jag skulle va helt slut redan när jag kom dit. Snygg jacka du köpt men imorgon får du nog ta på dig något riktigt regntåligt. Hoppas du bundit fast lösa grejer och burit bort ömtåliga föremål från trädgården nu när vi får storm. Va rädd om dig, kram Yvonne.

    SvaraRadera
  7. Jackan var jättesnygg! Jag har varit på Ullared en gång och det räcker och blir över! Det blir alltför dyrt att åka dit! Sen avskyr jag köande! Kramiz

    SvaraRadera
  8. Ååå jag vill också till Ullared!
    Men hur får jag Gubben till att följa med ? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Köer är ingen höjdare,usch säger jag. Men vilken tur du ändå fick tag i en så snygg jacka. Den kommer värma dig gott i vinter.
    Visst är det härligt att vara ute och pyssla i trädgården, det kan vara bra terapi om man känner sig lite vissen av olika skäl....
    Kram vännen och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  10. Hej! Snygg jacka du hittade på rean, visste inte att det fanns Domus kvar, här försvann den för länge sen och blev en galleria som bytt namn några gånger redan!
    Hoppas det gick bra med höststädnigen!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  11. Ja, Domus ser man inte så ofta nu, typ aldrig...
    Jackan ser väldigt härlig ut...
    & äta på restaurang e alltid gott...
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Ja nu får ni allt hålla i hatten där nere i söder,,Hallandskusten verkar få ta första vågen,,här uppe är det fortfarande lugnt..Haé Kram.

    SvaraRadera
  13. Snygg jacka!!!Jag har kommit hem och jag är rädd om mej så gott det går! Kram!

    SvaraRadera
  14. Åh så fin kappa!
    sv: Så väldans glad jag blir, tusen tack finaste du!
    Tisdagskram. ♥

    SvaraRadera
  15. Så snygg jacka, vi har samma smak.
    Var det bra garner du hitta i Ullared?
    Tack, jag gjorde en sån sjalkrage till mej förra vintern dom är jättesköna.
    Kram och ha en bra dag

    SvaraRadera
  16. Vad du fick kämpa för att hitta din snygga jacka :) och då fanns den på KappAhl. Närmare än man tror :)

    Ha en härlig onsdag! Kram

    SvaraRadera
  17. Fin jacka du fyndade :)

    Jag, mannen och sonen fick tag på våra nya jackor på Ullared :)

    Kram

    SvaraRadera
  18. Myysigt med höststädning :)

    SvaraRadera
  19. Hej Syren.
    Ja Ullared är ett äventyr jag kikar i deras utewebbkamera och det rasar ju in och ut folk där men de har mycket grejor faktiskt som man kan plocka med sig hem. Fin jacka du köpt dig skön till kalla dagar.Garner har de ju bra med också.Men allra bäst tycker jag är att få vara ute i naturen helst i barrskogen med mossa och stubbar. Men trädgården behöver lite städning så här på hösten kan vara rätt skönt om solen lyser så det är så där klart och högt i tak liksom då njuter man även om man räfsar löv för allt man är man värd. Ha det såp bra

    SvaraRadera
  20. Jag åker INTE till Ullared. Jag gillar inte det stället! Jackan du fick hos Kapp Ahl är jättesnygg! En av bilderna du har i din header är en bild på buskar som jag har och kallar dom för "djävul" Dom heter Red Diablo om jag inte har fel! Kramar

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Jag kom hem från Kristianstad igår, vi har varit på konferens. Önskar vi hade haft mer fritid så hade vi kunnat setts också! Men flyget blev försenat på måndag och sedan har dagarna varit fullspäckade, Hann dock se lite av stan och den nya gallerian igår!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  22. God morgon! Här är det livsviktigt för mig att komma ner i vikt. Jag mår inte bra av alla dessa extrakilon...Jag gör som du, äter förståndigt, försöker i alla fall, för några metoder tror jag inte på. Kramiz

    SvaraRadera
  23. Jättesnygg jacka du hittade. Jag tycker det är rätt kul att åka till Ullared, men jag brukar komma hem rätt tomhänt.

    SvaraRadera
  24. Du fick en fin jacka till slut ändå.Gekås har jag aldrig varit på och Domus visste jag inte ens fanns kvar.
    Jobbade på hvudkontoret för inköp till Domusvaruhusen från -58 och framåt. Men det är nog inte samma idag för den avdelningen las ner när varuhusen ändrades.. Men jag var yngst och fick gå mannekäng och fick prover de fick i kläder, smycken och grejor. Vilken lycka. Men nu var det ju inte mig jag skulle prata om utan ditt inlägg.
    Jag är nog lite konstig, har haft trädgård också men när det kom till höst och vinter tyckte jag inte det var roligt. Det roligaste var att så och se det växa. Skörda gjorde dåvarande mannen.

    Hoppas du har en fin Alhelgonahelg

    Kram

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Jo det var ju typiskt att vi hade så lite egen tid, 1,5 h på tisdagen och samma på onsdagen. Men det blir kanske fler gånger, då får jag se till att ha mer tid över! =)
    Hoppas du har haft en bra helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera