S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

måndag 29 april 2013

Våryra

Vädret Kristianstad

Blomma på marken vacker som brud.Varifrån har du lånat din skrud.
Bilderna här är från min trädgård foto tog jag 26 april 2013.
Trädgårdsarbete har vi haft hela förra veckan och den fortsätter.När allt är förberätt blir det potatisen i jorden  de närmaste dagarna.Någon vecka senare sår vi grönsakerna och lite blomster fröer.En härlig tid har vi nu med nästan utslagna kastanjeträd här på våran gård.Björken har musöron och snart blommar tulpanerna.Här hemma växer tomatplanter och chiliplanter i fönsterkarmen.I slutet på maj kommer de att planteras i växthus samt några utomhus.
Så visst är det våryra.

21 kommentarer:

  1. Oj,det märks att ni är betydligt tidigare än här hos oss. Fast jag ska inte klaga, det har gått rätt fort nu bara sista veckan. En härlig tid nu när det börjar slå ut mer och mer...
    Kram vännen o ha det gott♥♥

    SvaraRadera
  2. Hej du..Då har våren kommit till dig helt säkert..Här nere på Cypern är det varmt,nästan hett,jag söker skugga lite då och då..Njuter av god mat och gott i glaset..HHaé Kram.

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Inga blommor växer i min trädgård, Det dröjer nog ett bra tag skulle jag tro. Snö finns det fortfarande kvar.

    SvaraRadera
  4. Hej Syren. Jaha då ser jag att ni kommit lite längre våra rabarber har inte kommit så långt med syrenbuskarna har just bladen spruckit ut på den där blåa färgen är rent andlöst vacker ha en skön dag nu

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från trädgården! =)
    Vi hade en helg med grått väder, hagel och regn, solen kom när vi skulle köra hem igår.
    Idag regnar det igen, så lite seg dag är det!
    Ha en fin dag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  6. Oj va långt våren har kommit hos dej!!!! Här hotar de med snö imåra ingen :D

    SvaraRadera
  7. vad långt våren kommit hos dig, här är det verkligen inga musöron, det syns knappt påbörjan till grönt på björkarna, ändå bor jag inte så långt uppåt
    kramar

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder du visar som vanligt! Jag ska snart ge mig ut bland blommor och blad i mina planteringar! Kram

    SvaraRadera
  9. Underbart fina vårbilder! Här har inte våren kommit så långt ännu och de senaste dagarna har det blåst rejält här så mössan har kommit fram igen!
    Ser fram mot veckan i Side! Vi kommer att få härligt varmt där nere tror jag för värmen just nu är fantastisk! Kramiz

    SvaraRadera
  10. Ja,nu är våren här,på riktigt. Fast...inte ser det ut så där hos oss ;(
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Wooow så fina vårfoton.

    Hälsokostbutiker har någon liknande sko men den har piggar över hela så den masserar alla zoner. Man ska inte gå för länge med såna skor.

    Jag har fått bra hjälp med min vikt och det jag gått ner har ej kommit tillbaka.
    Ha en bra dag. Kramar

    SvaraRadera
  12. sv: tackar, fina bilder du tar!

    SvaraRadera
  13. Vackert, en fin årstid nu för dig att få se allt det vackra komma upp. Kram

    SvaraRadera
  14. Åh vad våren är härlig! :-)

    SvaraRadera
  15. Godmorgon! Solen är här också ,12,6+.. Ha en bra dag vännen! Kram!

    SvaraRadera
  16. Morron ! ja det var verkligen trevliga vårbilder du lagt opp. Ha det bra !

    SvaraRadera
  17. Va fint det är med vår blommor. Jag har ingen trädgård men en inglasad balkong. Jag tänkte jag skulle ha mycket örter där i år, så det luktar riktigt gott. Jag har planterat gräslök och salvia och min indian krasse som jag sådde för några veckor sedan kommer upp nu. Får se om jag får med mig mer örter från min choppingtur i efter middag. Idag har det blåst upp ordentligt igen, men jag hoppas det lugnar ner sig tills imorgon. Ha en skön helg på dig nu.

    SvaraRadera
  18. Otroligt vackert! Vi ligger lite efter er, men vi väntar tålmodigt! Kramar

    SvaraRadera
  19. Rabarber saknar jag här hemma. Men då måste jag nog ha nät omkring dem för de skulle säkert djuren äta upp om om kunde.

    SvaraRadera
  20. Hejsan.
    Idag är jag glad och titta in hos mig får du se!Vackra blommor!
    Kram,Inger

    SvaraRadera