S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

fredag 5 april 2013

Med en enkel tulipan.

Vädret Kristianstad
 
 
 
 
Om jag hade haft sångröst skulle jag stämmt upp med en enkel tulipan fem gånger under mars månad.Nu gjorde jag inte det för inte tror jag det hade varit uppskattat. .Den 24 mars firade vi mina  tvillingbarnbarn som fyllde 4 år denna dag.Det blev många presenter till de båda,både leksaker och kläder,vilket de båda gillade.Lite bilder från deras födelsedagsfirande.
Här ser vi barnens farmor och farfar.
Maten som dottern gjort smakade mycket gott.olika sorters pajer med grönsallad och en god morotskaka.
Båda barnbarnen var mycket stolta för sina egna tårtor.
 
Denna dag firade vi min dotter som fyllde den 15 mars och min man som fyllde år den 25 mars.
Den 28 mars fyllde mitt första barnbarn år,men hon var fortfarande kvar i Thailand där hon har varit i tre månader.Men påskafton fick vi äntligen träffa henne igen och det blev att fira hennes 22 årsdag.
Goda smörgåstårtor och dryck fick vi och en trevlig kväll tilsamman.
Presenter blev det till Michaela också.Vi gav pengar hjärtansgodis och en grönkrukväxt.
Även vi fick present av henne.
Denna fina löpare är handvävd i en lite by i Thailand.Kvinnan satt utomhus och vävde denna fina duk.
Den är verkligen vacker,vad den kostade vet jag inte.

20 kommentarer:

  1. Hej Syren. Oj oj det var många kalas alla i samma månad det kör ihop sig ibland ....mycket gott och äta och trevlig samvaro och glada barn kan det vara bättre?Näe knappast.Ja det skulle möjligen vara om våren anlände hastigt nu då. Trevlig helg på dig och du sjunger säkert tjusiga födelsedagssånger.

    SvaraRadera
  2. Hejsan,,det var värst vad du har kalasat,,men visst,det är kul med barnkalas..Ja visst är det vår,nu när flyttfåglarna kommer tillbaka,solen har ätit rejält på snön,men än har vi mycket kvar.I blomväg har jag bara sett några Tussilago..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Ja det var mycket firande i samma månad. Men det är roligt att träffas alla så där. Mycket gott att äta också,underbara tårtor till barnbarnen,förstår att dom gillades**
    Vilken vacker löpare,och vilket enormt arbete som ligger bakom.Sånt där är roligt att få..
    Önskar er en riktigt fin helg
    Kramar♥♥

    SvaraRadera
  4. Jag och min lillebror fyller år med bara 2 dagars mellanrum. Det är rätt skoj när släkt fyller år så nära varandra, men samtidigt kan det va lite jobbigt. Bra om man vill och kan slå ihop födelsedagarna. Jättefin löpare är det. Hoppas kvinnan som gjorde den fick bra betalt. Obs! Jag har haft problem med magen länge, och det har succesivt blivit värre. Provar glutenfritt nu, men det kan ta ett bra tag innan magen blir bättre, om jag är känslig för gluten. Min mormor hade samma problem i samma ålder.

    SvaraRadera
  5. Wow..vilka kalas.
    Där skulle man fått varit med ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken kalasmånad ni har haft! Tänk så fort tiden går. Jag minns när dina tvillingbarnbarn föddes... GRATTIS till alla jubilarer i efterskott! KRam

    SvaraRadera
  7. Vilket mysigt firande, det blev en hel del godsaker på kalasen kan jag tro. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken festarmånad! Inte klokt! och tvillingarna redan 4 år!! inte klokt så fort tiden går! Kramiz

    SvaraRadera
  9. Då har vi lika fina sångröster. :-)
    Mycket gott era magar fick härliga kalas ni var på.
    Fina foton på dina vårblommor.
    Tack har givit bort nästan allt jag tovat har en kanin i skåpet.
    kram

    SvaraRadera
  10. vilka fina tårtor och goda smörgåstårtor
    grattis till tvillingarna
    kramar

    SvaraRadera
  11. Grattis till alla som fyllt år! =) Ser ut som att ni hade ett trevligt firande av alla! =)
    Inte så mycket vårtecken här uppe förutom att snön smälter!
    Ha en fin söndag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  12. Stooort grattis till dem!
    sv: Nämen åh, tusen tack för din himlans fina kommentar! Åh vad det värmer.
    Lördagskram. ♥

    SvaraRadera
  13. Härliga foton...
    Min dotter fyllde den 23 mars & jag ringer alltid & grattar alla med en sång..Så även denna gång..Hon frågade om jag hade nåt i halsen så min sångröst är inte heller så bra...hahaha
    Varma kramen till dig, tjejjen....& tack för att du finns...

    SvaraRadera
  14. Löparen är ju jätefin och lång och bra till ett stort matbord. fint att lägga uppepå en vit duk med

    SvaraRadera
  15. Sjukgymnastiken är tuff ,det gör ONT ... Troligtvis kommer jag hem imorgon. Kram! Yvonne

    SvaraRadera
  16. Mycke tårta blir de :D Vilken vacker duk!!!

    SvaraRadera
  17. Morron ! vad många spännande födelsedagar. Kul ! Här tar våren god tid på sig då vi har -10 på natten och +10 på dagen. Ha det bra !

    SvaraRadera
  18. Hej Syren Regnar idag bra så snön regnar bort och m,arken får lite vattebn är torrt i gräset såg jag Ha en skön helg

    SvaraRadera
  19. Hej kära väninna!
    Ja nog är det sommar alltid.Lite regn omvartannat,måsar och ungar som skriker.
    Kram,Inger

    SvaraRadera