S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

fredag 24 februari 2012

Måndag till fredag.

Tidig måndagsförmiddag ringde dotter Gunilla och undrade om det gick bra att komma. Naturligtvis var de välkomna hela familjen.
Har ju inte så många leksaker kvar men här leker de med äldsta barnbarnets drejare,tyvärr var leran för gammal men de gillade det i alla fall.
När de var färdiga med detta så fick de vars en blyerspenna och ritpapper. MAja är mycket duktig på att teckna och skriva. Denna bild fick jag av henne. Har många bilder hon gjort och de flesta har jag sparat. Vi fick även besök lite senare av Äldsta barnbarnet och hennes kille. En härlig måndag med några av de nära och kära. Tisdagen var en gråmulen och trist dag. Men jag visste att vi skulle få besök även denna dag fast det blev på kvällen.Monica(dotter) och svärsonen kom och det blev en trivsam kväll. Ondagen då skulle jag till röntgen men inte förrän klockan 19.00 på CSK.(De har kvällsöppet vissa dagar föR att hinna med så många som möjligt.Jag fick börja dricka kontrast två timmar innan jag skulle CT undersökas.Väl där,skulle sjuksköterskan sätta en nål i armen vilket inte är det enklaste på mig men efter tredje stick gick den i blodådran,för att spruta in kontrast.Att jag röntgades är att jag har mycket magsmärtor och ryggont. Hoppas verkligen att de finner vad det är som gör ont. Har ju svårt att sova så man orkar just inget. Svar får jag när jag träffar min läkare i Lund i mitten på mars. Torsdag var ju en fin dag på alla sätt. Först fick man höra att Sverige fått en nya kronprinsessa.Underdagen åkte vi till stugan en stund för det kändes som våren är på väg.SoLen värmde så skönt fast det kunde ju slutat blåsa.
Bilderna blev inte riktigt bra för jag kunde inte böja mig så nära som jag ville.Det är krokus och snödroppar som står i knopp. Fredag Var ganska trött efter en natt med dålig sömn.Fick ett besök en liten stund av Magnus(son) samt hans sambo och hennes barnbarn Love på 8 månader.
Här tillsammans med min son! Vilka fina namn den lilla kronprinsessan fick! Känner mig hedrad.......

16 kommentarer:

  1. Vad vårigt ni har de!!!! Många härliga besök. Hoppas de hittar vad det är som orsakar värken. KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Syren. Ojoj det var en vecka fullspäckad med trevlig samvaro med barn både lite större och så små med. Det är uppiggande. Sen dina vårblommor tänk att de redan är uppe här ligger snö ännu kvar lite så de syns inte till. Hoppas du får svar på din röntgen med då jobbigt att ha ont och inte veta varför. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Hejsan..Ja det var ju ett sätt att förhindra att han skulle ramla ut sängen...Kul med besök av barn och barnbarn.Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Ja de senaste 2 dagarna har det tagit hårt på snön,,inte mig emot...Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Härligt med nära och kära som kommer på besök. Ja du, nu kommer våren med stormsteg, fast jag tror att det blir bakslag innan det är på riktigt!
    Måste du vänta till mitten av Mars för besked. Det är inte klokt. Ring och stöt på så att du kan få besked tidigare... Många kramar

    SvaraRadera
  6. Härliga besök du fick.Jag hoppas att du får ett bra besked ,men det är tråkigt att få vänta ända tills mitten på mars.Jag har tagit det piano idag.Bjöd mej själv ut på mat.. Kram!

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att du ska ha så ont och besvärligt,jag tycker det låter länge innan du får besked...
    Desto roligare att få besök av nära och kära,det är alltid uppskattat, fina bilder,
    Sköt om dig vännen
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  8. fin vecka för dig med mycket besök, hoppas dom hittar vad som gör ont på dig, så dom kan fixa till det. ha en fin helg vännen, hälsa så gott, kram biggan

    SvaraRadera
  9. Vilken fin vecka med så mycket kärt besök! Hoppas nu bara att röntgen inte visar mer tråkigheter utan det blir ett positivt besked hos läkaren. Kramiz

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga dagar du har haft, hoppas det inte blir dåliga svar efter röntgen! Hur har du mått efter kontrasten, hört en de som blir dåliga av det! Hoppas du kan få svar snabbare!
    Sköt om dig vännen!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  11. Skämtar du?
    Har ni vår...redan!!!!??
    Hmm...gissa om vi snart har vår?
    Du kan ju alltid gå in på min blogg och se hur mycket snö vi har kvar :(
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Pennor och papper är alltid en hit när man får barnbesök :)

    SvaraRadera
  13. Godmorgon denna måndag! ser att det är kallt även hos dig denna dag! Här hotas det med snö också...Kramiz

    SvaraRadera
  14. Härlig helg du har fått och så söta prinsessor på besök :) Kram

    SvaraRadera
  15. Hej! Bra att du får besök och att dom tittar till dig ibland. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  16. Så roligt att få besök av kära barn & barnbarn...
    Så fina foton..
    Jag önskar dig allt bäst, tjejjen..
    Kramen

    SvaraRadera