S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

tisdag 7 februari 2012

Den som väntar på något

För några dagar sedan åkte vi till växthuset för att titta på lite blommor och alla fröerna. Då kom längtan till att köpa lite fröer.Köpte några då men längre fram blir det mer. En skön stund var det att se på alla de blommande krukväxterna.Men än är vi ju bara i februari.
Här har ju inte varit någon vinter att tala om men så kom kylan det blev 13-14 minus och på söndags morgonen hade det kommit lite snö.Kylan håller ett järngrepp om nätterna med 10-11 minus men på dagen är det bara 4 minus och strålande sol.Kanske snön blir kvar till sportlovet som här är i vecka 8. Där efter kan våren så sakta göra sitt intåg.

16 kommentarer:

  1. Hej du..Ja fiska borde jag äta mer än jag gör,blir kanske 1 gång per månad,,ja fy bubblan så kallt det blev,men det verkar som kylan ska ge sig nu..Längtar nu till april 27,,då blir det Cypern..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Jo tack min dag blev bra,åkte ner till Vreta för att passa barnen i kväll,,så nu är det Snooztid..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag är lite sugen på att köpa fröer också, men inte gjort det än. Skönt att ni har lite vinter, hoppas den stannar över lovet! Vi har haft som kallast -30 i helgen, idag mellan -20 och -14.
    Ha det så bra!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  4. Ja ett sånt fint kort värmer ♥.Ha en bra kväll!Kray på dej!! .Kram!

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att ni får behålla snön över lovet!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ja det vore roligt om det fick vara lite snö på sportlovet för barnens skull.
    Härligt att börja leta efter favoriter bland fröpåsarna,det går åt rätt håll iaf...
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  7. Jag har så dålig jord.....så det brukar inte bli mycket av det jag petar ned i trädgården.

    SvaraRadera
  8. Det är fint med snö. Men jag längtar nu till våren, vi har haft rätt kallt här i några dagar. Temperaturen har visat nedåt -27. Brrrrr....

    SvaraRadera
  9. ja sällan det är snö på sportlovet. vi har ingen i torekov, bara kyla. kram biggan

    SvaraRadera
  10. Nu får vi hoppas att det snart tar och vänder till vår, sol och underbara fågelkvitter. Kram

    SvaraRadera
  11. Jag vill ha vår NU!
    Men det är långt kvar. Innan denna snö är borta så...
    Som vanligt..i slutet på april.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. ha en fin torsdag vännen, kramar biggan

    SvaraRadera
  13. Jag vet att jag är dålig att blogga nu,tappat röda tråden.Men imorgon åker jag ner till småland och fira pappas 75 års dag och kommer hem nästa vecka.Ha en fin helg.kram

    SvaraRadera
  14. Jag fryser. Gillar inte minusgrader, men jag är nog lite bortskämd! Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej! Det är bra att vara ute i tid och att ha drömmar om blommande krukor och växter. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  16. ha en fin helg vännen och tack för rösten hälsa så gott kram biggan

    SvaraRadera