S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

torsdag 15 december 2011

Lucia i Malmö och läkarebesök i Lund


Klockan 7.30 på Lucia morgonen var vi och tittade på Maja Filip och Tina när de gick Luciatåg på förskolan. Barnen sjöng så fint. Men det var blåsigt och kallt samt fortfarande mörkt. Det bjöds på lucikatter pepparkakor glögg kaffe te och chokladmjölk.
Senare på dagen åkte vi till Lund för läkarebesök.Det går sakta framåt men det är långt ifrån bra. Efter en tuff behandling som man gått igenom med strålning cytosatiska och proppen i armen mår man både fysisk psykiskt inte alltid så bra. Allt tar ju sin tid att läka. Fram till 31 januari är jag sjukskriven och vad som blir sen får man se då. Återbesök till sjukhuset igen om 3 mån. En trevlig överraskning var att jag träffade tre sjukhusvänner som har samma sjukdom i väntrummet.Vi fick en liten pratstund och i kramade om varandra. Hemvägen var verkligen inte alls kul,regnet öste och blåste hela vägen hem.Idag har alla mina tomtar kommit på plats samt juldukar på borden.

21 kommentarer:

  1. Ja inte är det ett djur som jag älskar..Nu får vi se vad som händer imorgon när "snabelkillen" kommer.Många krya på dej karmar!

    SvaraRadera
  2. Hej du,,sänder en krya på dig Kram..Tack ja det kommer att bli fullt ös i morgon kväll..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt med alla fina lucior och tomtar. Glada barnaögon... Det är fint att läsa om att du blir allt bättre, även om det tar tid. Kramar och en massa krya på dig vibbar!

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka små lucior och tomtar det var här. Ja det är besvärligt med sjukdomar men man får kämpa så gott det går. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig ibland ska du veta, och jag hoppas du orkar stå ut med det jobbiga under behandlingen.
    Visst är det mysigt med barnen som är så duktiga att sjunga på lucia. Älskade små barnbarn...
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  6. Å´så fina de var ungarna! Härligt att kunna vara med...jag har inte kunnat det på många år o snart är barnbarnen för stora...
    Verkligen tufft för dig, förstår att det är jättejobbigt! Kramar om dig extra denna dag!

    SvaraRadera
  7. så söta dom är barnen, jag kan sakna den tiden, när man kikade på dom. när dom var små. ja det är en tuff tid för dig, men jag håller alla tummarna för att allt går bra, kram biggan

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vilka fina luciabilder! =) Skönt att det går lite framåt även om det är påfrestande såklart!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  9. Så fint att få se barnen i luciatåg :) Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  10. Huvudsaken är att de går framåt KRAM

    SvaraRadera
  11. Godmorgon i stugan drenna lördag! Bara en vecka kvar till julafton...Tack för att du betygsätter mina rim! Kramiz!!!

    SvaraRadera
  12. ha en jätte fin lördag eva, så fin som du kan ha, massa kramar biggan

    SvaraRadera
  13. Vilka söta Lucior!
    Oj...du har det tufft,ser jag. Hoppas verkligen att du är på bättringsvägen nu.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Grannyran hamnade i HJO denna gång.så i em ska jag ner till torget och kolla.Ska ta bilder från torget och sätta in på bloggen..Ha en skön 4 advent.kram

    SvaraRadera
  15. ha en fin måndag kram biggan

    SvaraRadera
  16. Nog minns man luciatågen från dagis :D

    Du kan ju alltid önska dig att tiden hos läkarna ska gå lika som som det snart är jul.

    Ha en riktigt bra julstämningsdag!
    x
    xxx
    xxxxx
    xxxxxxx
    xxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxx
    ||
    ||

    SvaraRadera
  17. Ohhh, vilka härliga foton...
    Vad trevligt att du träffade vänner där...Känns ju alltid bra att kunna tala med människor som vet egentligen vad det rör sig om..
    Ta vara på dig, tjejjen..
    Kramen

    SvaraRadera
  18. Godmorgon i stugan! Nu går det rtasande fort...julen rycker allt närmare och jobbet tar all min tid...Kramiz

    SvaraRadera
  19. God Jul och Gott Nytt År önskar Janne o Lilly !

    SvaraRadera
  20. En riktigt God Jul och Ett Gott Nytt 2012
    önskar
    Rolf

    SvaraRadera