S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

fredag 5 oktober 2012

Invigning av hälsoträdgård i vår park mitt i stan.

Nu har Kristianstad fått en hälsoträdgård den ligger i vår underbara Tivolipark mitt i stan och intill ett naturskönt område som heter vattenrike. Bilden längst upp ser man Helge å del av vattenriket och Naturum.
Här är en trädgård för alla,även för handikappade.Varje tisdag kan vem som helst hjälpa till med planteringar.Eller bara sitta och njuta av det fina planteringarna som komma ska.Jag gillar denna park som jag ofta besöker. Och mår bra av.Men jag har ju också en egen oas och även här är som balsam för själen.

14 kommentarer:

  1. Hej du,,Läckert med en sådan oas mitt i stan..Jag har en solig fin dag,svag vind,löven dalar så sakta till marken +12 grader,,Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej Syren.
    Åh så härligt med en sådan fin park. Kul att man kan få hjälpa till i den de som inte har någon trädgård kanske tycker dt är roligt Trädgård har läkande kraft säger de ju och man känner när man ligger där på alla fyra och rotar i rabatterna att det känns så bra så.Trevlig helg på dig nu.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart fin park, men det är otroligt skönt med en egen oas att kunna gå ut och sitta i när man känner för det..*
    Jag glömde skriva att soptunnebilden är lånad på nätet.Så fin soptunna har inte vi..*L*..
    Solen är framme här nu och det är riktigt skönt ute.
    Kramar och ha en fin fredag och helg♥♥

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker park, men även en underbar orkidee du har i din header. Kram

    SvaraRadera
  5. Att njuta av naturen är som du säger en läkedom....visst blir man irriterad när de ändrar i affärerna.Det jag går på är konversation engelska ,så vi lär ossbara att prata och förstå inte skriva engelska.. Ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera
  6. Så vackert det ser ut. Det är så bra när de gör sånt som alla kan ha glädje av. Ha en skön fredag vännen.
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar idé med en sådan trädgård, det borde finnas överallt! =)
    Här regnar det som vanligt, är kallt och tråkigt!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  8. Vad roligt. Nu tror jag att jag vet någon som kanske går dit och hjälper till ... :D

    SvaraRadera
  9. Ohhh, fin omtapetsering du har gjort....
    Håller med, sådana trädgårdar borde finna överallt...
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Ja vad fint du har gjort inne på bloggen,så vackra bilder..*
    Det är fullt upp här nu med en liten valp i huset.
    Söt o busig..*L*..
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  11. Å´så fint! Riktigt spännanande också förstår jag! Kramiz

    SvaraRadera
  12. Verkligen en toppengrej.....någon smart person har tänkt till! Jättebra! Kramar

    SvaraRadera
  13. Tackar för kramen och kramar tillbaka! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera