S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

torsdag 1 mars 2012

En stad i förändring

För några dagar sedan var jag och klippte mig hos min frissa.Det är verkligen skönt att få lite hårvård.
När jag ändå var inne i Kristianstad så passade man ju på att ta foto.För i denna stad är det verkligen upp och ner. Den ena byggnaden efter varandra kommer att rivas eller delvis rivas.Massor av träd kommer att fällas för omläggning av buss trafiken.
De här byggnaderna ovan blir ett minne blott 2014 kommer det att bli ett stort galleria från bild ett och en bra bit från bild två. Mer om detta kommer jag säkert att berätta om längre fram.
Senare samma dag kom min dotterdotter på besök och hon erbjöd sig att sätt lite färg på mitt hår. En givande dag trots att jag inte har så mycket ork. Nu ser jag fram emot våren som närmar sig med stormsteg.

16 kommentarer:

  1. Hej du,,Just nu är det lugnt,barnen kollar på en tecknad film,,sen blir det säkert full rulle..till lunch är det plättar beställt..
    Här utanför Uppsala är det mer snö än hemma hos mig 11 mil norrut..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    De bygger om och river här också, synd bara när de river fina hus som är gamla!
    Hoppas du har en fin vårdag!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  3. Hej Syren ja det är alltid trist när förändringens vindar blåser så hårt. Men dina snödroppar de hoppas man att de får stå kvar alla fall då. Skönt få lite färg i håret med särskilt om man slipper göra det själv.

    SvaraRadera
  4. Hej syren!
    Tack för din kommentar hos mig!Känner mig genast kryare.
    Jag klippte håret hos frissan och har nya kort att sätta in i bloggen.Vem vet när och var?
    Hälsningar,Inger (Örebro)

    SvaraRadera
  5. Lite trist när det skall rivas så mycket bara för att nytt skall upp, man kan ju undra om det verkligen är lönsamt. Kram

    SvaraRadera
  6. Det ska rivas och byggas nytt hela tiden,synd tycker jag.Ibland tycker jag det vore värt att försöka spara en del hus och inte bara stora kolosser som sätts upp.
    Visst är det skönt med hårvård, man känner både piggare och gladare. Våren betyder mycket också för att må bra..
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  7. Då blir det hos er som hos oss. Hela staden är en byggarbetsplats. Här är det en massa vägar och trafikomläggningar. Det tar visst aldrig slut! Många varma kramar

    SvaraRadera
  8. Gokväll! Tyckte att du hann med en hel del..Mitt besök får du läsa om imorgon!Tidningen det bästa tycker jag om att läsa i.. Nattikram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas de bygger något snyggt!

    SvaraRadera
  10. Stora förändringar på gång alltså! Det är ju både på gott o ont, men så är det ju...allt förändras.
    Visst är det gott att våren är på gång! Hoppas den gör dig piggare igen! Kramiz

    SvaraRadera
  11. ja det byggs överallt tycker jag, härliga bilder, roligt med besök, mysigt att få fixa med håret. sköt om dig vännen. ha en fin helg kram biggan

    SvaraRadera
  12. Hmm...jag ser ingen snö! ;)
    Vad underbart att få hjälp med håret.
    Visst är våren välkommen. MER än välkommen.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Jag längtar till Uggen och snön! KRAM

    SvaraRadera
  14. Hurra för våren! Är så glad att den äntligen är här.

    SvaraRadera
  15. Hej! Snart är hela Sverige en stor galleria. LER ! Ha en god helg !

    SvaraRadera
  16. Lite trist att de river, och river. Det är ju ett stycke byggnadshistoria som försvinner.
    Ändå kan jag nog tycka att det ser lite trist ut nu. - Hoppas den nya gallerian blir fin, och kan lysa upp lite liksom. :)
    Härligt med snödroppar! Här har de inte tittat upp än.

    SvaraRadera