S

S
Alla bilder på bloggen är mina egna.Klicka på bilderna så blir det lite större. Kristianstad fyller 400 år.

torsdag 12 januari 2012

Lite sent kanske men jag vill så gärna visa en av mina samlingar.

Det var några bilder på tomtesamlingen,det finns några till men det här får räcka. Vädert är inte det minsta intressant,det bara blåser ,regnar så inte inspirerar det mig att gå ut. Jag längtar till våren för då kanske det kommer en läkande kraft tillbaka.Men innan dess kommer jag att ta reda på varför människan är som den är.Mer om det kommer så småning om. Tror jag i alla fall. Det är ju ett stor ämne att lära sig tolka och förstå.

21 kommentarer:

  1. Ja det finns nog mycket att forska reda på där om hur människan är och varför. Men intressant ju mer man får veta...
    Du samlar på tomtar förstår jag,en rolig hobby,gäller bara att ha plats med alla. Mina är nedplockade nu.Dom har semester som barnbarnen säger..*L*...
    Ha det gott vännen
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  2. Det är Biggan som kommer med olika förslag.För det beror ju på om pågarna får spelning.Krya på dej vännen.. Kram!

    SvaraRadera
  3. Godafton på dig. jaha du har gott om tomtar du. Tänk att det finns så många varianter på dem Såg en dam på tv före jul hon hade 2000 tomtar i sin lägenhet Det är ju i mesta laget men hon hade samlat länge sa hon!

    SvaraRadera
  4. Hej Eva, roligt med alla dessa romtar, samlar själv inte på dem men har några.
    Ulla J.

    SvaraRadera
  5. Hej Eva, tror inlägget försvann, men skulle i varje fall skriva så här.
    Fin tomtesamlig som du har, samlar själv inte på dem även om jag har några.
    Kram / Ulla J.

    SvaraRadera
  6. Hej du,många tomtar var det,,säger som Mitas barnbarn,snart får dom semester..Ja du i det fallet så blir man aldrig fullärd..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Ett mycket omfattande ämne..... KRAM

    SvaraRadera
  8. Du har allt en vacker liten tomtesamling och skön musik har du också :D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Fin tomtesamling du har! =) Lycka till med ämnet, kan nog ta lite tid men bra att ha en sysselsättning!
    Tårtan var jättegod! =)
    Kramar, Elenor

    SvaraRadera
  10. Vad härliga bilder och fina tomtar

    SvaraRadera
  11. Gillar Tomtefar med kvasten.
    Hade Tomtemor ledigt, månntro?

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  12. fin samling du har, ja det är ett stort ämne man kan lära sig mycket om kram biggan

    SvaraRadera
  13. Så många fina tomtar som nu får gå till vila ett år igen. ja, det blir ett enormt stort ämne att greppa...undrar om det egentligen finns något svar på det...alla är ju så olika. Kramiz!!

    SvaraRadera
  14. Det var inte för sent. Julen varar väl till påska ;)
    Vilken samling du har.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. En fin samling, och inte försent.. Det är ju nu man plockar bort julen, själv plockade vi bort den tidigare. Kram

    SvaraRadera
  16. vad många tomntar,dom har du stoppat in nu för denna gången.ha en fin fredag13.kram

    SvaraRadera
  17. Alla mia tomtar ligger och sover till nästa jul. Kramar

    SvaraRadera
  18. Ett väldigt intressant ämne detta med människor.
    Vad fin samling du har...Har en dam på mitt jobb som har över 300 tomtar....Jisses...
    Önskar en toppenhelg..
    Kramen

    SvaraRadera
  19. massor av fina tomtar. Jag hoppas kunna plocka ner mina i helgen. Har inte hunnit med det ännu. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  20. Godmorgon i stugan denna lördag! Här skiner solen idag vilket ju tyvärr innebär att det också blir kallare...Tur jag inte behövde ge mig ut på hala gångvägar denna dag! Kramiz

    SvaraRadera
  21. ha en fin söndag kramar biggan

    SvaraRadera